|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / SZPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
SZPE
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Základy pediatrie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
34 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je seznámit studenty se základními rysy psychomotorického vývoje dítěte, s nejčastěji se vyskytujícími onemocněními dětského věku.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích, znalost psychomotorického vývoje dítěte, základních onemocnění dětského věku s důrazem na chronicky nemocné dítě. Bude ověřeno při zápočtu.biologie člověka na úrovni SŠ
Studenti jsou hodnoceni následovně: 51 - 100 b započteno 0 - 50 b nezapočteno
|
Obsah
|
Přehled učiva předmětu SPG/SZPE: 1.Růst a vývoj dítěte, zvláštnosti jednotlivých údobí dětského věku 2. Psychomotorický vývoj, vzl.do 1 roku, dále až do dospělosti 3. Choroby dýchacího systému 4. Choroby trávicího systému 5. Choroby ledvin a močových cest 6. Choroby oběhového systému 7. Krevní choroby a choroby žláz s vnitřní sekrecí 8. Náhlé příhody v dětském věku 9. Chronicky nemocné dítě
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ZAHÁLKOVÁ, M. Pediatrie pro speciální pedagogy. Brno, MU, 2000. ISBN 978-80-210-5891-0.
-
Základní:
VOLF,V., VOLFOVÁ, H. Pediatrie pro SZŠ. I., II.díl. Informatorium, III. vyd., 2003. ISBN 978-80-247-7425-9.
-
Základní:
SVOBODOVÁ, J. Vstupní kapitoly k pediatrii. Ostrava, PdF OU, 1995.
-
Základní:
GUTWIRTH, J. Základy dětského lékařství pro speciální pedagogy. Praha : SPN, 1984. ISBN cnb000024471.
-
Rozšiřující:
KLÍMA, J. a kol. Pediatrie. Eurolex Bohemia, Praha, 2003. ISBN 80-86432-38-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
27
|
Samostudium
|
20
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientace ve vývoji a růstu dítěte. Orientace ve fyziologických systémech organismu člověka. Orientace ve zdravotnické propedeutice pediatrie.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|