|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / SNVMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
SNVMO
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Výchova maladaptivních osob
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení znalostí v rámci předmětu etopedie, který směřuje k reedukačním a resocializačním řešením osob maladaptivních - Předmět nabízí podrobnou charakteristiku převýchovného procesu dětí, mládeže i dospělých s maladaptivními rysy a charakteristiku možných specifických opatření, které využíváme v rámci reedukace a resocializace těchto jedinců.
|
Požadavky na studenta
|
1) repetitorium předmětu etopedie z bakalářského studia (samostudium) 2) aktivní účast na seminářích (80%) 3) zápočtová písemka
Studenti jsou hodnoceni následovně: 51 - 100 b započteno 0 - 50 b nezapočteno
|
Obsah
|
1) Poruchy chování, problémy chování 2) Etopedická diagnostika, prevence, přístupy 3) Reedukační proces, metody a techniky 4) Institut ústavní a ochranné výchovy 5) Institut integrovaného pedagogicko-psychologického poradenství 6) Morální vývoj člověka: od dětství až po dospělost 7) Sociální vyloučení a sociální znevýhodnění v podmínkách ČR 8) Problémy a poruchy chování související s MP, PAS, poruchami učení 9) Rezidenční zařízení 10) Ohrožené děti - dokumenty, strategie v ČR
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7184-555-8.
-
Základní:
JANKŮ, K. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava : PdFOU, 2009. ISBN 978-80-7368-764-9.
-
Základní:
VITÁSKOVÁ, K. Etopedie - Vybrané okruhy etopedické problematiky. Ostrava: OU v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7368-123-4.
-
Základní:
KALEJA, M. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava : PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7368-943-8.
-
Základní:
STANKOWSKI, A. Sociální patologie. Ostrava : PdF, 2001. ISBN 80-7042-185-1.
-
Základní:
MÜHLPACHER, P. Sociopatologie. Brno : MU, 2008. ISBN 978-80-210-4550-7.
-
Základní:
FRANIOK, P., KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. Transformace speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu kurikulárních dokumentů. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-921-6.
-
Doporučená:
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Aktuální problémy výchovy: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7084-555-8.
-
Doporučená:
KUČEROVÁ, S. Člověk - hodnoty - výchova. Prešov: ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
-
Doporučená:
SEKERA, J. Mikrořízení a interpersonální vztahy v organizacích ústavní výchovy. Ostrava: PdF OU, 2001. ISBN 80-7042-187-8.
-
Doporučená:
VOJTOVÁ, V. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. Brno : Pdf MU, 2004. ISBN 978-80-210-6311-2.
-
Doporučená:
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 2003. ISBN 80-86439-19-9.
-
Doporučená:
Matoušek, O. Ústavní péče. Praha: SLON, 1999. ISBN 80-85850-08-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
25
|
Příprava na test
|
19
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Samostudium
|
40
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v terminologii speciální pedagogiky etopedické. Umí charakterizovat druhy poruch chování, zná jejich specifika. Rozlišuje závislostní chování, zná jejich specifika. Získává vědomosti o sociálně patologických jevech společnosti. Zná význam etopedické prevence a intervence. Orientuje se v rezidenční péči a její společenské roli. Orientuje se v legislative vážící se k institutu ochranné a ústavní výchovy.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|