|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / 7PUPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
7PUPP
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Puppet as a tool of education and therap
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Puppet as a tool of education and therapy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V průběhu studia tohoto předmětu se studenti seznámí se základní typologií loutek a definicí loutky z teatrologického i obecně zaužívaného hlediska a pojetím loutky v nejširším slova smyslu. Získají přehled o zajímavých současných loutkových divadlech a divadlech objektů a figurativních divadlech u nás i ve světě, zvláště v Evropě. Na tuto základní znalost naváží přednášky o úzce specializovaném využití loutky a loutkového divadla jako nástroje k edukaci, tedy výchově a vzdělávání dětí ve věku od 3 do 12 let a dětí se specifickými potřebami a fyzických i mentálním postižením a kombinovanými vadami. Seznámí se s výchovně-vzdělávacími lekcemi s loutkami s terapeutickými účinky, zkráceně terapií loutkou v podání manželů Volkmerových a neziskové organizace THeatra ludem.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast ve výuce (0-50 bodů). Od studenta/ky se očekává aktivní účast ve výuce, zejména zapojení do diskusí a plnění průběžných úkolů zadaných v semináři, včetně studia odborné literatury.
2. Seminární práce na téma - Loutky jako edukační nástroj přednesený ve výuce a aktivní zapojení do diskuse nad referáty ostatních studentů. (0-50 bodů).
|
Obsah
|
1. Seznámení s oborem loutkového divadla
2. Seznámení se základní typologií loutek
3. Definování pojmu loutka z teatrologického pohledu
4. Nástin možností využití loutek při výchově a vzdělávání
5. Seznámení s výchovně-vzdělávacími lekcemi s loutkami s terapeutickými účinky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VALENTA, Milan. Dramaterapie. Praha: Grada, 2011. ISBN 80-244-1358-2.
-
Základní:
VOLKMEROVÁ, Hana a kol. Loutka jako nástroj výchovy a vzdělávání.. Ostrava: THeatr ludem, 2005. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Základní:
VOLKMEROVÁ, Hana. Loutka jako nástroj vzdělávání.. Časopis Komenský, číslo 04/ červen 2015/ ročník 139.
-
Základní:
RICHTER, Luděk. Od předmětu k loutce od loutky k divadlu.. Praha: IPIS ARTAMA, 1997. ISBN 978-80-902975-8-6.
-
Základní:
RICHTER, Luděk. Praktický divadelní slovník.. Praha: Dobré divadlo dětem, 2008. ISBN 80-85787-61-X.
-
Rozšiřující:
WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Přeložila Eva MACHKOVÁ. 2., revid. a aktualizované vyd.. Praha: NIPOS, 2014. ISBN 978-80-903901-4-0.
-
Doporučená:
Tvořivá dramatika. Praha: NIPOS. ISBN 1211-8001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Celkem
|
98
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student/ka prokáže znalosti:
- V oboru loutkového divadla
- V typologii loutek
- V přehledu významných loutkových divadle v Evropě
- V rozlišování loutkového, alternativního, figurativního divadla a divadla objektů
- V propojení loutkového divadla s edukací
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student/ka dokáže:
- Definovat loutku
- Vyjmenovat typologii loutek
- Vnímat loutku a loutkové divadlo v jeho specifikách a nejširších kontextech
- Připravit lekci a zapojit některý typ loutky do výuky
- Použít některý z typů loutek při vybraných činnostech a aktivitách při výchově a vzdělávání dětí
- vnímat možnosti loutky jako terapeutického nástroje
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
E3 - Metody inscenační a simulační |
E5 - Výuka dramatem |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
G2 - Samostudium, řízené studium |
G5 - Kritické myšlení |
|
|
|
|