|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / OBHJB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
OBHJB
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Obhajoba bakalářské práce
|
Způsob zakončení
|
Obhajoba diplomové práce
|
Způsob zakončení
|
Obhajoba diplomové práce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
22 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět umožňuje autorovi předkládané vysokoškolské kvalifikační práce prokázat výstupní úroveň profesních kompetencí, které v průběhu bakalářského studijního programu a zvoleného studijního oboru dosáhl. Autor v rámci obhajoby bakalářské práce, jejího obsahu a formy zpracování prokazuje kvality svého vědeckého, případně uměleckého poznání a jeho uplatnění ve svém jedinečném oborovém, teoretickém, případně praktickém - výtvarně-tvůrčím - myšlení. Jeho prostřednictvím řeší otázky, nad kterými v jednotlivých fázích svého vysokoškolského studia v kontextech přemýšlel (nejen, ale zejména) ve vztahu k potřebám a možnostem vzdělávání ve výtvarné výchově (ve výtvarném vzdělávacím oboru).
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace pojetí, obsahu a formy zpracování bakalářské práce se u její obhajoby stává předmětem hodnocení. V jeho rámci jsou uplatňována kritéria, která napomáhají odbornému objektivnímu posouzení úrovně předkládané závěrečné práce.
1. Uvedená kritéria se ptají po: - celkovém pojetí bakalářské práce (předkládané publikace, případně také výtvarného artefaktu); - obecných a speciálních charakteristikách této práce; - po kvalitách verbálních předpokladů a odborné úrovni komunikace studenta nad otázkami, které se v průběhu obhajoby stávají předmětem diskuse.
Uvedené požadavky si student může upřesnit a objasnit v archivních materiálech katedry výtvarné výchovy (Kritéria hodnocení vysokoškolských kvalifikačních prací na KVV PDF OU, Pravidla a principy pro zpracování vysokoškolských kvalifikačních prací, tj. bakalářských a diplomových prací, na KVV PdF OU) uvedených na příslušných stránkách Portálu PdF Ostravské univerzity v oddílech určených studiu.
2. V průběhu obhajoby autor bakalářské práce: 2.1 teoretického typu - prokazuje hloubku poznání teoretického zázemí řešeného problému, přínos práce vzdělávání ve výtvarném oboru, schopnost zpracovat bakalářskou práci na předpokládané obsahové i formální úrovni odpovídající kvalifikačním požadavkům kladeným na absolventa oboru; 2.2 teoretického typu - u studentů oboru Specializace v pedagogice - obor Učitelství pro mateřské školy, doplněná o praktickou část projektu rozvíjení dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarných činností; - prokazuje hloubku poznání teoretického zázemí řešeného problému, přínos expresivních výtvarných činností osobnostnímu rozvoji dětí předškolního věku, schopnost zpracovat bakalářskou práci na předpokládané obsahové i formální úrovni odpovídající kvalifikačním požadavkům kladeným na absolventa oboru;
2.3 výtvarně-tvůrčího typu obhajuje studium teoretického zázemí řešeného problému s vazbou na dějiny výtvarného umění; - řeší výtvarný problém v podobě výtvarného artefaktu, jeho vznikání dokumentuje obrazem a textem; - prokazuje stupeň dosažených profesních způsobilostí realizací textu publikace kvalifikační práce, prezentací a interpretací výtvarného artefaktu, jeho verbální reflexí a fotodokumentací. 3. U všech typů této práce student předem zváží a respektuje dílčí kritéria, která mohou být obsahem obhajoby.
Jsou jimi také kvality verbálních způsobilostí studenta se schopnostmi obhájit: - cíle předkládané bakalářské práce; - přínos publikace osobnímu i širšímu společenskému poznání; - strukturu obsahového sdělení publikace, obsahů celku i jednotlivých části publikace a jejich vzájemných vztahů; - identifikaci informačních zdrojů (respektování autorských práv) obrazových neverbálních sdělení ve vizuální výtvarné podobě; - autorskou jedinečnost a osobitost zpracování obsahu textu; - autorskou jedinečnost a osobitost výtvarného artefaktu aj.
4. V rámci výše uvedených kritérií student respektuje rozsah kvalifikační práce, který je dán jejím typem:
- Bakalářská práce - teoretická dosáhne minimálně 50 normostran. - Bakalářská práce teoretická - dosáhne minimálně 50 normostran (u studentů oboru Specializace v pedagogice - obor Učitelství pro mateřské školy) doplněná o praktickou část projektu rozvíjení dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarných činností); - Bakalářská práce - výtvarně-tvůrčí je zpracována minimálně na 30 normostranách. - Jde o autorský text, do něhož se nezapočítávají citace a přílohy. Obrazový doprovod (ilustrace, reprodukce apod.) je vždy součástí přílohy, nikoli samotného autorského textu. (Student kromě textu publikace odevzdává výtvarný artefakt.)
Autoři jsou povinni pracovat s relevantními zdroji informací; v případě pochybností, především u internetových zdrojů. Každý relevantní informační zdroj uvádí přinejmenším autora; komukoli otevřené "encyklopedie" za vhodné zdroje informací považovat nelze; např. Wikipedie vhodná není, Encyclopaedia Britannica (www.britannica.com) ano.
|
Obsah
|
V průběhu obhajoby:
1) Student: - stručně představí cíle a obsah své kvalifikační práce; - vyjádří se k přínosu publikace osobnímu i širšímu společenskému poznání; - zdůvodní volbu tématu, struktury obsahového sdělení publikace, její teoretického, případně praktického-výtvarně tvůrčího obsahu.
2) Hodnotitelé: - přečtou posudky předkládané bakalářské práce; - položí autorovi otázky.
3) Další průběh obhajoby: Student: 3.1 prokazuje stupeň svých dosažených profesních způsobilostí v diskusi nad otázkami hodnotitelů práce; 3.2 má možnost v průběhu obhajoby prezentovat klíčové teoretické problémy a jejich fotografické přílohy prostřednictvím digitální projekce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Milan Cieslar, PhD. (100%),
Mgr. Pavel Forman, M.A., Ph.D. (100%),
doc. Mgr. Jakub Guziur, Ph.D. (100%),
prof. Ivo Chovanec, akad. sochař (100%),
Mgr. Tomáš Koudela, Ph.D. (100%),
PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D. (100%),
PhDr. Ondřej Vorel, ArtD. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Katuščák, D. Ako písať záverečné a kvalifikačné práce. Enigma, 2003. ISBN 80-89132-10-3.
-
Doporučená:
Čmejrková, S. - Daneš, F. - Světlá, J. Jak napsat odborný text. Voznice: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Doporučená:
Šesták, Z. Jak psát a přednášet o vědě. Academia, Praha, 2000. ISBN 80-200-0755-5.
-
Doporučená:
SPOUSTA, V. Vádemékum autora odborné a vědecké práce (se zaměřením na práce pedagogické). Brno: MU PdF, 2000. ISBN 80-210-2387-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|