|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 3JMZ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
3JMZ1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Výrazová malba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je na zadaných tématech přivést studenty k malbě jako prostředku pro vyjádření svého postoje citových a jiných vztahů. Student vědomě využívá všech vytvarných prostředků a znalostí o barvě a barevných kontrastech osvojených z výuky v minulém semestru. Vhodně použitá barevná nadsázka se stane hlavním nositelem výrazu. U autoportrétu se předpokládá zobrazení v různých náladách a situacích.
|
Požadavky na studenta
|
Soubor 15 maleb formátu minimálně A1.
Body Hodnocení Zkouška Zkouška OU Zápočet OU (šestistupňová klasifikační stupnice) (šestistupňová klasifikační stupnice) (čtyřstupňová klasifikační stupnice) 91 - 100 A 1 1 započteno 81 - 90 B 2+ 2 71 - 80 C 2- 61 - 70 D 3+ 3 51 - 60 E 3- 0 - 50 F, FX 4 4 nezapočteno
|
Obsah
|
1. - 6. Setkání, dialog, hádka, rvačka. Vyjádření stupňované míry expresivity na základě barevného řešení, technika libovolná. 7. - 11. Zvířecí zápasy. 12. - 13. Autoportrét-expresivní vyjádření. Soubor 15 maleb formátu minimálně A1.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KANDINSKY, W. Bod, linie, plocha. Praha : Triáda, 2000. ISBN 80-86138-16-X.
-
Základní:
Slánský, R. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Praha, 2000. ISBN 80-7209-245-6.
-
Základní:
TOROŇ, J. Materiály a praktická technologie. Praha, 1984. ISBN 80-903310-7-6.
-
Základní:
Kotalík, J. a kol. Národní galerie v Praze. I. Díl.. Praha: Odeon, 1984.
-
Základní:
LOSOS, L. Techniky malby. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-85277-03-4.
-
Základní:
Baleka, J. Výtvarné umění - výkladový slovník. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0609-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Ostatní
|
20
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
11
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student: - prokazuje schopnost a dovednost užívat výrazových vlastností barvy jako prvku výtvarné řeči, tvořivě se vyjadřovat prostřednictvím malby jako plošné vizuální formy, - chápe vztahy v barevné kompozici, užívá je k vyjádření myšlenky a exprese v tématu Autoportrét, - s oporou o své praktické zkušenosti a teoretické znalosti dovede vysvětlit a hodnotit souvislosti mezi vlastní autentickou tvorbou a tvorbou druhých autorů. Všechny uvedené znaky způsobilosti studenta jsou součástí celistvého obrazu jeho osobnosti a sociálních rolí, do kterých vstupuje. Projevují se v jeho neverbální i verbální tvorbě, v jeho chování, jednání a rozhodování.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Experiment |
Grafické a výtvarné činnosti |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Pozorování |
Práce s uměleckým dílem |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|