|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 2JMI2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
2JMI2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Vizuální tvorba 2 - Mater. interpretace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vizuální tvorba 2 - Materiálové interpretace
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvoj zkušeností, dovedností a vědomostí studentů v materiálové tvorbě. Student pracuje v podmínkách prostorové tvorby ve formě materiálové interpretace zadaného úkolu. Zvolené téma zpracovává na základě zkušeností, které získal v bakalářském typu studia. Rozvíjí různé kompoziční, prostorové a formové řešení v prostoru. Musí prokázat schopnost tvorby návrhů a následné finální prostorové práce ve vybraném materiálu. Předmět umožňuje poznání vlastností materiálu a formy - podstaty vymezující jejich vzájemný vztah determinující jak procesy experimentování, tak i výsledný tvar. Součástí výuky je i verbální schopnost popsat vzniklé dílo, vedení dialogu.
|
Požadavky na studenta
|
Prokázat nadobyté teoretické i praktické znalosti o materiálech v prostorové tvorbě ve výtvarném umění. Soubor praktických seminárních prací a praktická domácí cvičení. Vytvoří závěrečnou prostorovou práci na zadané téma.
|
Obsah
|
1. Úvod. 2. - 5. Zadání tématu a materiálu, ve kterém budou studenti vytvářet závěrečnou prostorovou práci. Vybírají si dva materiály, které jsou odlišné a ty zpracují. Formou dílčích úkolů se budou připravovat na realizaci prostorové práce. Forma experimentu. 6. - 9. Realizace závěrečné prostorové práci. 10. - 13. Finalizace a dokončování závěrečné práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠINDELÁŘ, D. Filosofie užitkové tvorby. Praha : Svoboda, 1971. ISBN cnb000159312.
-
Základní:
COOPER, J. C. Ilustrovaná encyklopedie tradičních symbolů. Praha : Mladá fronta, 1999. ISBN 80-204-0761-8.
-
Základní:
ADAMCOVÁ, M. Keramika pro malé i velké. Olomouc : FIN, 1994. ISBN 80-85572-67-2.
-
Základní:
Lexikon technických materiálů se zahraničními ekvivalenty. Praha : Verlag Dashöfer, 2002. ISBN 80-86229-02-5.
-
Základní:
PTÁČEK, L. a kol. Nauka o materiálu I.. Brno: Cern, 2003. ISBN 80-7204-283-1.
-
Základní:
PTÁČEK, L. a kol. Nauka o materiálu II.. Brno: Cern, 2002. ISBN 80-7204-248-3.
-
Základní:
POCHE, E.- HEJDOVÁ, D. Porcelán. Praha : Kentaur, 1989. ISBN 978-80-247-3271-8.
-
Základní:
RADA, P. Slabikář keramiky. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-419-3.
-
Základní:
HALL, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha : Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0205-5.
-
Základní:
Batala, O. Svět z hlíny. Praha : SPN, 1973. ISBN cnb000139290.
-
Základní:
HERAINOVÁ, M. Technologie keramiky. Praha : Silikátový svaz, 2002. ISBN 9788090311329.
-
Základní:
CHAVARRIA, J. Velká kniha keramiky. Praha : Knihcentrum, 1997. ISBN 80-86054-24-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
11
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Ostatní
|
20
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student: - prokazuje schopnost a dovednost autenticky tvořit prostorové objekty v různých materiálech, - citlivě uplatňuje zvolený materiál, kombinuje, dekoruje, využívá hry s formou i obsahem, experimentuje, uplatňuje principy prostorové tvorby, učí se je verbalizovat a obhajovat, - s oporou o své zkušenosti a teoretické znalosti umí vysvětlit souvislosti mezi svojí autentickou tvorbou vznikajících objektů a tvorbou druhých autorů, - je schopen uplatňovat své tvůrčí zkušenosti a znalosti v ostatních souvislostech výtvarného vzdělávání.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Experiment |
Grafické a výtvarné činnosti |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Pozorování |
Práce s uměleckým dílem |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|