|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 7TDSH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
7TDSH
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Didaktika sportovních her
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
33 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými problémy výuky sportovních her v podmínkách školní praxe a rozšířit teoretické a praktické didaktické dovednosti, získané v předcházejícím studijním programu, v komplexní systémový celek, který je předkládán v jednotlivých hrách jako model pro jejich praktickou činnost při výuce tělesné výchovy na školách.
|
Požadavky na studenta
|
Hodnocení vychází ze studijního a zkušebního řádu OU (maximální počet bodů je 100, pro udělení zápočtu je nutné získat minimálně 51 bodů).
Požadavky na studenta:
1. Aktivní účast ve cvičení (docházka minimálně 80% z realizované výuky)
2. 25 bodů Vypracování písemné přípravy na zadané téma
3. 25 bodů Praktický didaktický výstup
4. Při úspěšném splnění didaktického výstupu podloženého písemnou přípravou v jednom semestru získá student dalších 50 bodů.
|
Obsah
|
1. Manipulace s míčem, házení a chytání, kopání a zpracování míče, principy přihrávek, řízená hra, využití pomůcek.
2. Principy hry, herních kombinací a herních systémů.
3-13. Specifika výuky brankových a síťových sportovních her (basketbal, florbal, kopaná, házená, volejbal)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KLIMTOVÁ,M.,KLIMT,V.,TRTÍK,R. Didaktika sportovních her na 2.stupni ZŠ. Ostrava: PdF OU, 1992. ISBN 80-7042-062-6.
-
Základní:
Skružný, Z. Florbal. Praha: GRADA, 2005. ISBN 80-247-0383-1.
-
Základní:
TŮMA, M., TKADLEC, J. Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení.. Praha: GRADA, 1999. ISBN 80-247-0707-1.
-
Základní:
PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: GRADA, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
-
Základní:
Haník, Z. & Lehnert, M. Volejbal 1. Praha: Český volejbalový svaz, 2004. ISBN cnb003118457.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Zpracování podkladů na výuku
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
7
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu student umí uplatnit teoretické didaktické znalosti při výuce sportovních her v rámci školní tělesné výchovy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu student umí uplatnit praktické didaktické dovednosti při výuce sportovních her v rámci školní tělesné výchovy. Umí aplikovat didaktické postupy rozvoje pohybových schopností a dovedností na různé věkové kategorie. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IB4 - Test/zkouška pohybových dovedností |
IIA4 - Příprava na vyučování |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
D2 - Nácvik a vytváření dovedností pohybových/sportovních |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
C4 - Instruktáž |
E4 - Didaktické hry |
|
|
|
|