|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 7SDP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
7SDP2
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Seminář k diplomové práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KTV/7SDP1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Smyslem předmětu je uplatnění vědeckého přístupu k řešení problémů v oblasti tělesné výchovy, rekreace a sportu. Důraz při psaní projektu diplomové práce je na jasnou a srozumitelnou formulaci problému, klíčové pojmy, účel a zaměření práce, kritický přehled dosavadních řešení problému, přesvědčivou argumentaci pro volbu metodologického přístupu a úvah o možnosti zobecnitelnosti výsledků v kapitole Limitace. Student získá způsobilost k vytvoření kvalitní koncepce diplomové práce s ohledem na základní metodologické požadavky tohoto typu závěrečných prací. Osvojí si specifika zpracování a prezentace odborných sdělení v kinantropologii. Získává způsobilost ke kritickému hodnocení nových poznatků získaných na základě studia zahraniční odborné literatury, ale také k používání nových rozvojových metod v tělovýchovném a tréninkovém procesu či pohybové rekreaci.
|
Požadavky na studenta
|
Hodnocení vychází ze studijního a zkušebního řádu OU (maximální počet bodů je 100, pro udělení zápočtu je nutné získat minimálně 51 bodů).
Body jsou získány za
1. vytvoření projektu diplomové práce v dokumentu Word. Z úspěšného projektu je patrné, že student navázal na Seminář k diplomové práci 1, jehož výstupem bylo zadání diplomové práce. Student v projektu diplomové práce postupně napíše Úvod (tři odstavce) ve kterém zdůvodní důležitost řešení zadané diplomové práce, popíše studie, které již v této problematice byly publikovány a naváže je v posledním třetím odstavci na řešený problém. V úvodu a celém projektu student prokáže, že umí používat literární zdroje v souladu s etikou akademického psaní, správně citovat a odkazovat nejlépe za pomocí elektronické knihovny Mendeley (norma APA). Druhá kapitola projektu diplomové práce bude Metody. Zde v případě experimentální práce student postupně popíše soubor, použité měřící zařízení a/nebo standardizované měřící techniky, protokol a navrhne design výzkumu a analýzu dat. V případě přehledové studie student postupně popíše databáze, které bude využívat k získání literárních zdrojů, klíčová slova a strategii vyhledávání, kritéria pro třídění a vyřazení studií. Jak v experimentální tak v přehledové studii student nakonec diskutuje limitace projektu diplomové práce v kapitole Limitace.
|
Obsah
|
Studenti již mají zadánu diplomovou práci a konzultují níže uvedené a další specifické otázky se svým vedoucím diplomové práce.
1. Co je věda a proč je důležitá pro společnost?
2. Prezentujte zadání své diplomové práce včetně problému cílů a hypotézy. Diskuse.
3. Jaké máme typy výzkumných studií?
4. Co je reliabilita validita a objektivita a jak je můžeme stanovit?
5. Co jsou standardizované metody? Příklady dotazníku, motorického testu a laboratorního měření.
6. Najděte v elektronické databázi jednu experimentální a jednu přehledovou studii a popište metody, které v těchto studiích použili. Pokuste se o kritické zhodnocení.
7. Projekt diplomové práce vzor. Jak napsat dobrý úvod, metody a limitace?
8. Navrhněte metodu, která se hodí pro řešení problému vaší diplomové práce. Jaké limitace může mít projekt vaší diplomové práce?
9. Jaké jsou etické problémy při výzkumu v kinantropologii a případné problémy etiky vaší studie? Navrhněte jak se těmto etickým problémům můžete vyhnout. Vytvořte žádost o etické schválení projektu.
10. Jak se prezentuje diplomová práce u obhajoby? Co je abstrakt?
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
THOMAS, J. R., NELSON, J.K. Research methods in physical activity. Champaign: Human Kinetics, 2005. ISBN 0-7360-5620-3.
-
Základní:
Thomas, J. R., Nelson, J., & Silverman, S. Research Methods in Physical Activity. Champaign, IL: Human Kinetics, 2015. ISBN 9781450470445.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 9788073670405.
-
Doporučená:
stanoví vedoucí vysokoškolské kvalifikační závěrečné práce.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Řízené studium
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
40
|
Samostudium
|
40
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Absolvoval Seminář DP práce 1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student bude po absolvování tohoto vysokoškolského kurzu bude umět:
- popsat základní metody vědecké práce ve vědním oboru kinantropologie
- charakterizovat jednotlivé typy výzkumu
- popsat základní metody používané v experimentální nebo přehledové studii
- vyjmenovat nejčastější limitace výzkumných studií
- popsat základní metody analýzy dat
- vysvětlit pojmy reliabilita, validita, objektivita, standardizace
- popsat sedm základních oblastí etického pochybení ve vědě
- diskutovat příčinu a následek
- zvážit interakce subjektů, měřidel a intervencí
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student bude po absolvování tohoto vysokoškolského kurzu umět
- vyhledat publikované výsledky výzkumů v oblasti kinantropologie také v anglickém jazyce
- využívat tyto výsledky při přípravě závěrečné práce v souladu s etikou výzkumné práce
- používat elektronickou knihovnu mendeley
- využít získané informace v tělovýchovném procesu, tréninkovém procesu či při pohybové rekreaci
- navrhnout metody pro bakalářskou práci včetně metod statistických
- zvážit etické problémy spojené se studií prováděné na lidech
- vytvořit informovaný souhlas a žádost o etické schválení projektu
- prezentovat projekt diplomové práce a obhájit jej před veřejným publikem
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Grafické a výtvarné činnosti |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|