|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 77SY1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
77SY1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Psychologie pohybu člověka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Tento předmět je navazující předmět v problematice psychologie sportu a cvičení, který umožní studentům prohloubit vědomosti v této oblasti. Předmět se zaměří ve větší hloubce na vybraná témata v psychologii sportu a cvičení za účelem přiblížit studentům, jak sociálně-psychologické faktory ovlivňují pohybové chování a jak naopak účast ve sportu, cvičení a pohybové aktivitě ovlivňuje psychologický vývoj a stav jedince. Studenti budou aplikovat psychologické poznatky, dovednosti a metody ke studiu pohybového chování a zdraví, budou seznámeni se současnými vědeckými tématy v oblasti psychologie sportu a cvičení.
|
Požadavky na studenta
|
K přistoupení k závěrečné zkoušce musí studenti splnit následující podmínky:
a) Aktivní účast na diskuzích a vypracování průběžných úkolů (50b).
b) Kritika/recenze vědeckého článku (25b).
c) Vypracování individuálního program psychologických dovedností ve sportu, cvičení či pohybové aktivitě (25b).
Z celkových 100 bodů musí student obdržet alespoň 51, aby byl připuštěn ke zkoušce.
Závěrečná zkouška bude písemná. Hodnocení bude probíhat na základě standardní škály:
91 100 A 1 - "výborně"
81 90 B 1,5 - "velmi dobře plus"
71 80 C 2 - "velmi dobře"
61 70 D 2,5 - "dobře plus"
51 60 E 3 - "dobře"
0 50 F - "nevyhověl"
|
Obsah
|
Týden 1: Úvod - současný stav a klíčová témata v psychologii sportu a cvičení Týden 2-4: Vybraná témata v oblasti sportovní výkonnosti, vyhoření, sportovních zranění Týden 5-7: Vybraná témata v oblasti duševního zdraví ("feel-good effect"; stres, pohybová aktivita k prevenci a léčbě deprese, sebeprezentace/sebepojetí, kognitivní zdraví) Týden 8-11: Vybraná témata v oblasti motivace, seberegulace, a změny chování (současné teorie motivace a chování související se zdravím, aplikace teorií k predikci a změně chování, budování návyků a dlouhodobá udržitelnost návyků) Týden 12-13: Vybraná témata v oblasti patologického chování (závislost na cvičení, body image/poruchy příjmu potravy)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Studium pramenů
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Samostudium
|
15
|
Semestrální práce
|
30
|
Příprava na test
|
15
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po ukončení předmětu budou studenti:
-rozlišovat mezi různými subdisciplínami kinantropologie a jsou schopni rozpoznat, jak společensko-vědní obory jako psychologie přispívají k oboru kinantropologie jako celku.
-rozlišovat dopady psychologických, sociálních a kulturních faktorů na různorodé problémy v kinantropologii a v kontextu psychologické problematiky.
-rozumět základním principům lidského chování a identifikují důležité psychosociální faktory ovlivňující lidské chování a potažmo zdraví.
-znát současnou problematiku v oblasti psychologie sportu a cvičení
- mít hlubší znalost vybraných témat v psychologii sportu a cvičení
- rozumět a být schopni uvést konkrétní příklady aplikace psychologických a vědeckých metod ve studiu souvislostí mezi psychologickými faktory a různými aspekty pohybového chování (sport, cvičení, aktivita, sedavost)
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po ukončení předmětu budou studenti schopni:
- provézt kritickou a reflexivní analýzu psychologických, sociálních a kulturních faktorů v kinantropologii
-vytvořit psychologický profil rekreačních a výkonnostních sportovců, navrhnout intervenci psychologických dovedností s cílem zlepšit výkonnost a/nebo zvýšit psychickou pohodu či kvalitu života.
-diskutovat o současných vědeckých tématech v psychologii sportu, cvičení a pohybové aktivity
- popsat způsob, jakými psychologové přistupují k vědeckému výzkumu v oblasti pohybové aktivity a jak jsou tyto poznatky aplikovány k optimalizaci výkonu sportovců, trenérů/učitelů, klient"/žáků
- aplikovat psychologické znalosti v procesu vytváření individuálních doporučení klientům, či v kontextu programování aktivit ve sportu, cvičení, pohybové aktivitě a v souvislosti se zdravím
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Didaktický test |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA13 - Případová studie / kazuistika |
Recenze |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B3 - Přednáška na základě problémového výkladu |
B1 - Diskuse |
B4 - Sokratovský rozhovor |
G5 - Kritické myšlení |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|