|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / 2SSPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
2SSPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář studia provozovací praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
5 / 10
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 35
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty, kteří mají v úmyslu psát diplomovou práci zaměřenou na dílčí problémy provozovací praxe. Cílem předmětu je vypracování seminární práce dle individuálně zadaných problematik vztahujících se k provozovací praxi 16. - 18. století. Náročnost předmětu v rámci magisterského studia je definována použitými metodami uplatňující zvládnutí kritické edice pramene, kritického uchopení dílčí problematiky a kritického překladu pramene.
|
Požadavky na studenta
|
Min. 70 % účast na výuce.
Aktivní příprava na výuku.
Pravidelná prezentace výsledků práce v semináři
Odevzdání seminární práce.
|
Obsah
|
Obsah předmětů se mění v závislosti na individuální volbě výchozích pramenů. Metodologické přístupy mohou být zaměřeny na:
1. otázky související s laděním a instrumentářem hudby 16. až 18. století
2. otázky dobových metodik hry na nástroj a metodik zpěvu
3. otázky přepisů hudebního textu, kritické edice
4. otázky realizace analýzy kompozice v kontextu afektové teorie a hudební rétoriky
5. otázky specifických problémů interpretace starší hudby zaměřené na komparaci všech relevantních pramenů v daném rámci
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Afektová teorie a hudebně rétorické figury
(SCHÜLLEROVÁ, Silvie)
-
Základní:
GEORGIEVA, Sylvia. Barokní afektová teorie. Praha: AMU, 2013. ISBN 978-80-7331-255-8.
-
Základní:
DYKAST, Roman. Hudba věku melancholie. Praha: Togga, 2005. ISBN 80-902912-5-2.
-
Rozšiřující:
CARACI VELA, Maria, Alena JAKUBCOVÁ, Angela ROMAGNOLI a Jiří KROUPA. Kritika hudebního textu: metody a problémy hudební filologie. Praha: KLP, 2001. ISBN 80-85917-57-2.
-
Doporučená:
JANOVKA, Tomáš Baltazar a Jiří MATL. Klíč k pokladu velikého umění hudebního. Praha, 2006. ISBN 80-85917-93-9.
-
Doporučená:
KUIJKEN, Barthold. The notation is not the music: reflections on early music practice and performance. Bloomington: Indiana University Press, 2013. ISBN 978-0-253-01060-5.
-
Doporučená:
CELHOFFER, Martin. Úvod do studia hudebních temperatur. Ostrava, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
14
|
Studium pramenů
|
10
|
Semestrální práce
|
15
|
Samostudium
|
23
|
Studium sekundární literatury
|
15
|
Účast na výuce
|
13
|
Zpracování podkladů na výuku
|
10
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předmět navazuje na teoretické a praktické znalosti a dovednosti studia provozovací praxe a příbuzných disciplín. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znalost specializovaných pramenů a literatury v oblasti provozovací praxe 16. až 18 století
znalost kritických metod zpracování pramenů o hudební interpretaci
znalost kritických principů hudebně-ediční práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
schopnost kritického přepisu hudebního pramene
schopnost uceleného komparativního přístupu k dílčí problematice hudební interpretace na základě dostupných pramenů
schopnost aplikace znalostí o ladění, afektové teorii a hudební rétoriky do vlastní interpretační praxe |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|