|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / 2SPPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
2SPPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Studium provozovací praxe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Studium provozovací praxe: afektová teorie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
11 / -
|
2 / 15
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na zvládnutí pokročilých problematik provozovací praxe 16. až 18. století. Výuka uplatňuje přístupy tzv. poučené interpretace, probíraná látka vychází ze studia pramenů a jejich kritické reflexe. Mimo přístupy poučené interpretace jsou studenti obeznámeni s estetickými aspekty provozovací praxe v rovinách uplatnění afektové teorie a hudební rétoriky v kompoziční a interpretační praxi a souvislostmi různých systémů ladění. Cílem předmětu je teoretická příprava na Seminář studia provozovací praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Min. 70 % účast na výuce.
Aktivní příprava na výuku.
|
Obsah
|
Probíraná látka je strukturována do těchto oblastí:
1. základní prameny a informační zdroje k problematice systémů ladění, afektové teorie a hudební rétoriky
2. problematika metod odvozování jednotlivých systémů ladění
3. typy a praxe tzv. středotónového ladění
4. typy a praxe barokních systémů ladění
5. hudební rétorika
6. rétorické figury v pramenech
7. afektová teorie v pramenech
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DYKAST, Roman. Hudba věku melancholie. Praha: Togga, 2005. ISBN 80-902912-5-2.
-
Základní:
CELHOFFER, Martin. Úvod do studia hudebních temperatur. Ostrava, 2014.
-
Rozšiřující:
QUANTZ, Johann Joachim. Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen. Kassel: Bärenreiter, 2011. ISBN 978-3-7618-1390-4.
-
Doporučená:
MATTHESON, Johann a Friederike RAMM. Der vollkommene Capellmeister: Studienausgabe im Neusatz des Textes und der Noten.. Kassel: Bärenreiter, 2012. ISBN 978-3-7618-1413-0.
-
Doporučená:
DOLMETSCH, Arnold. Interpretace hudby 17. a 18. století. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1958. ISBN cnb000116725.
-
Doporučená:
ELLIOTT, Martha. Singing in style: a guide to vocal performance practices. New Haven: Yale University Press, 2006. ISBN 978-0-300-13632-6.
-
Doporučená:
LAWSON, Colin a Robin STOWELL. The historical performance of music: an introduction. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-62738-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
15
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Studium pramenů
|
10
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Zvládnutí základních znalostí a dovedností spojených se studiem provozovací praxe. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znalost základních pramenů v oblasti afektové teorie, hudební rétoriky a systémů ladění
znalost metody odvozování hudebních temperatur
znalost základních typů historicky doložených temperatur
znalost základních charakteristik jednotlivých temperatur
znalost afektové teorie a hudební rétoriky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
schopnost identifikovat temperaturu na základě studia pramene
schopnost identifikace relevantního systému ladění pro daný typ repertoáru
schopnost identifikovat a popsat jednotlivá specifika konkrétních temperovaných a přirozených intervalů
schopnost identifikace rétorických figur
schopnost identifikace afektů intervalů, kompozičních postupů a tónin na daném repertoáru |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
Výsledek zkoušky se hodnotí šestistupňovou klasifikační stupnicí: A "výborně",B "velmi dobře plus? C. "velmi dobře",D "dobře plus? E "dobře", F "nevyhověl". |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
Práce s uměleckým dílem |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|