|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSG / SZNG2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSG
/
SZNG2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Praxe lokálního a regionálního rozvoje
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
KSG/SZNG2
Obsah SSZ části "Praxe lokálního a regionálního rozvoje"
1.Lokální a regionální rozvoj a regionální politika. Diskuse cílů LORR; diskuse konceptů růst, rozvoj; diskuse přístupů a principů regionálního rozvoje. (viz Pike, A. et al.). 2.Trendy socioekonomického rozvoje v zemích OECD a jejich průmět do lokálního a regionálního rozvoje. 3.Struktura managementu regionálního rozvoje EU a ČR. 4.Politika ekonomické, sociální a územní soudržnosti EU v ČR - definování, význam a důvody existence, legislativní rámce, etapy vývoje. 5.Principy politiky koheze EU, ESIF strukturální fondy a Fond koheze, aktuální stav a problémy implementace v ČR v daném programovém období. 6.Charakteristika územního plánování. 7.Business geography: Development a diferenciace trhu nemovitostí, faktory ovlivňující trh nemovitostí. 8.Smršťující se města: příčiny a důsledky smršťování. Strategie a nástroje pro smršťující se města. 9.Klastry a klastrová politika. 10.Teritoriální marketing, městský a regionální marketing - teorie a praxe. Destinační management a marketing v cestovním ruchu. Atrakce PZI/FDIs jako úkol marketingu. 11.City management a Business improvement districts a jejich role v revitalizaci vnitřních měst. Revitalizace městských center. 12.Přístupy k regeneraci města s důrazem na vlajkové projekty. Role kulturních a kreativních odvětví v rozvoji (regeneraci) měst. 13.Projektové řízení v územním rozvoji - principy, fáze, nástroje, aktéři a aktuální problémy. 14.Strategické řízení a strategické plánování v územním rozvoji - principy, fáze, nástroje, aktéři a aktuální problémy. 15.Udržitelný rozvoj a Agenda 21. 16.Komunitní plánování v územním rozvoji - principy, fáze, nátroje, aktéři a aktuální problémy. 17.Environmentální aspekty územního rozvoje. 18.Trh práce a politika zaměstnanosti. Vývoj, změny a aktuální prolémy trhu práce v ČR. Zákon o zaměstnanosti, uplatňování nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. 19.Regenerace brownfields. Typologie brownfields a možnosti jejich využití. 20.Aktuální problémy komerční a residenční suburbanizace.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
KSG/SZNG2
Obsah SSZ části "Praxe lokálního a regionálního rozvoje"
1.Lokální a regionální rozvoj a regionální politika. Diskuse cílů LORR; diskuse konceptů růst, rozvoj; diskuse přístupů a principů regionálního rozvoje. (viz Pike, A. et al.). 2.Trendy socioekonomického rozvoje v zemích OECD a jejich průmět do lokálního a regionálního rozvoje. 3.Struktura managementu regionálního rozvoje EU a ČR. 4.Politika ekonomické, sociální a územní soudržnosti EU v ČR - definování, význam a důvody existence, legislativní rámce, etapy vývoje. 5.Principy politiky koheze EU, ESIF strukturální fondy a Fond koheze, aktuální stav a problémy implementace v ČR v daném programovém období. 6.Charakteristika územního plánování. 7.Business geography: Development a diferenciace trhu nemovitostí, faktory ovlivňující trh nemovitostí. 8.Smršťující se města: příčiny a důsledky smršťování. Strategie a nástroje pro smršťující se města. 9.Klastry a klastrová politika. 10.Teritoriální marketing, městský a regionální marketing - teorie a praxe. Destinační management a marketing v cestovním ruchu. Atrakce PZI/FDIs jako úkol marketingu. 11.City management a Business improvement districts a jejich role v revitalizaci vnitřních měst. Revitalizace městských center. 12.Přístupy k regeneraci města s důrazem na vlajkové projekty. Role kulturních a kreativních odvětví v rozvoji (regeneraci) měst. 13.Projektové řízení v územním rozvoji - principy, fáze, nástroje, aktéři a aktuální problémy. 14.Strategické řízení a strategické plánování v územním rozvoji - principy, fáze, nástroje, aktéři a aktuální problémy. 15.Udržitelný rozvoj a Agenda 21. 16.Komunitní plánování v územním rozvoji - principy, fáze, nátroje, aktéři a aktuální problémy. 17.Environmentální aspekty územního rozvoje. 18.Trh práce a politika zaměstnanosti. Vývoj, změny a aktuální prolémy trhu práce v ČR. Zákon o zaměstnanosti, uplatňování nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. 19.Regenerace brownfields. Typologie brownfields a možnosti jejich využití. 20.Aktuální problémy komerční a residenční suburbanizace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
80
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znát a být schopen souhrnně prezentovat a odborně diskutovat na vybrané téma z oboru geografie a regionální rozvoj. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální výuka |
|
|
|
|