|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSG / 7DECH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSG
/
7DECH
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Limits of Development in China and India
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Current economic miracle in India and China attracts attention in several ways including political, environmental, security and other dimensions. The aim of the course is to explain the causes of economic growth and political development in China and India with assessment of its impacts on historical, social-political, security and environmental issues as well. Moreover, Chinese and Indian positions in international affairs, such as international migration or political-economic relations with other Asian countries will be addressed. In the seminar part of the course, students will prepare the case studies considering the sustainability and limits of the development in both countires and regions, also reflect on current news from India and China, study maps and readings.
|
Požadavky na studenta
|
On a weekly basis, the student obtains compulsory readings, write a structured 1-page long short review (6x), takes part in one-time group presentation activity, one-time blank map excercise and the final seminar paper based on own research(4-pages long).
Evaluation scale:
0 - 50 points, grade F (fail)
51 - 60 points, grade E
61 - 70 points, grade D
71 - 80 points, grade C
81 - 90 points, grade B
91 - 100 points, grade A
|
Obsah
|
Course content:
1. Introduction (discourse on "Asian" century)
2. Historical contexts of India and China
3. Political systems of India and China
3. Economic developmental models of India and China
4. Regional disparities and social issues in China and India
5. Student presentation, blak map excercise
6. Environmental Dimension of the growth in India and China
7. Demographic context and migration whithin/from China and India
8. Bilateral India-China relations
9. International relations of India and China
10. Selected current challenges in India and China
Seminars:
Student follows current news and present one piece of news on India and China from the passed week, presenting it within the group for discussion, if time allows there is also reflection on a weekly short review topic.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Shaping the Development of Developing Countries: Focused on China and India
(Novosák, J. & Stojanov, R.)
-
Rozšiřující:
Pardesi, M. Instability in Tibet and the China-Indian Strategic Rivalry: Do Domestic Politics Matter? In: Ganguly, S. et al. (2011): Asian Rivalries: Conflict, Escalation, and Limitations on Two-level Games. California: Standford University Press, 2011.
-
Rozšiřující:
Kohli, A. Origins of Indian Democracy, In: The Success of Indian Democracy. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0521801443.
-
Rozšiřující:
The Demography of China and India: Effects on Migration to High-Income Countries
(White, J.; Subedi, I.)
-
Rozšiřující:
Understanding China s Political System
(Martin, F. M. & Lawrence, S. V.)
-
Doporučená:
Chai, J. C. H. & Roi, K. C. Economic Reform in China and India. Development Experience in a Comparative Perspective. Cheltenham: Edward Elgar, 2006. ISBN 1-84064-987-9.
-
Doporučená:
Mukherjee, P. , Deb, A., K. & Pang, M. China and India History, Culture, Cooperation and Competition. Sage Publications, 2016.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Ostatní
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Semestrální práce
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Studium sekundární literatury
|
15
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
The student has to have min. intermediate English language skills (B1-B2), should have interest in Asian studies and should be able to have essential academic writing skills. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
At the end of this course, it is expected that student:
- gain a comprehensive overview of features of China's and India's developmental and political models;
- gain a comprehensive knowledge of challenges in India and China;
- being able to synthesize geographic, economic, political, social and environmental information;
- improve skills such as team work, analysis and synthesis of relevant information, critical thinking, expressing own opinions and writing skills. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta (Prezenční forma studia) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) (Prezenční forma studia) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) (Prezenční forma studia) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem (Prezenční forma studia) |
|
|
|
|