|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSG / 7APGE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSG
/
7APGE
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Applied Geography
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Applied Geography: Real Estate Market Analysis
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The aim of the course is to develop student´s competencies in the field of real estate market analysis by application of geographical and interdisciplinary knowledge in the very differentiated real estate market. Student gains in the lessons and lectures necessary knowledge for the elaboration of Report in a particular segment of real estate such as land, building land, residential, office, retail, industrial, mixture and leisure. The elaboration of the Analytical report (for a particular client) is based on data gained by quantitative (statistical data and data from other sources) or qualitative methods (field survey, documentary analysis, questionnaire, interview). Student presents the report, in which he/she formulates an assessment of the situation in a particular segment of real estate market in a particular locality. The sense is the improvement of business decision of the client or formulation of recommendations for a developer (private sector or public sector).
Cílem kurzu je vytvořit kompetence v oblasti analýzy trhů nemovitostí aplikací geografických a interdisciplinárních poznatků, a to v různých segmentech realitního trhu a na příkladech různých typů nemovitostí. Student získá na přednáškách znalosti týkající se analýz realitního trhu jako jsou zdroje dat (statistiky a jiné přístupné zdroje jako katastr nemovitostí) a metody a techniky vlastního výzkumu od terénního průzkumu přes dotazník až k interview s aktéry. Student zpracuje vlastní výzkumný projekt na příkladu analýzy trhu pozemky (zemědělskýmí i stavebními), s rezidenčními nemovitostmi (bydlení), retailových nemovitostí a retailového trhu v určité lokalitě, administrativních nemovitostí, průmyslových nemovitostí, mixture až volnočasových nemovitostí. Student vypracuje zprávu (pro svého hypotetického klienta a dle požadavků klienta (prodávajícího či nakupujícího), tuto výzkumnou zprávu prezentuje. Smyslem analýzy je zlepšení a optimalizace investičních rozhodnutí klientů / investorů.
|
Požadavky na studenta
|
Student je povinen nastudovat povinnou literaturu a znát odpřednášenou problematiku. Student je povinen provést vlastní výzkum a vypracovat výzkumnou zprávu ve vztahu ke konkrétnímu segmentu realitního trhu ve vybrané lokalitě a prezentovat výsledky své samostatné výzkumné práce (téma dle zadání vyučujícího popř. z vlastní iniciativy po schválení vyučujícím). U rozsáhlejších témat je možné pracovat v týmech.
|
Obsah
|
1.Introduction into applied geography and business geography. Literature - books, journals, other sources. 2. Geographers in practice, fields of activity, success factors at labor market - general and specific requirements.Assignment of research topic in the field of real estate market analysis. 3.Factors influencing real estate markets and their development.Location; geodemographics; economic base and economic structure, cycles, employment and income; transportation; institutions, government and policy; externalities and imbalances; planning and regulations etc. 4.Real estate market analysis - methods, techniques, data. Research design. Research of demand and supply side. 5.Research report - general rules for elaboration. Content, structure, form. 6. Factors determining the situation of land property. Demand and supply - trends and current situation. 7. Factors influencing residential real estate market and development.Demand and supply - trends and current situation. 8. Factors influencing retail real estate market and development, inclusive hospitality market.Demand and supply - trends and current situation. 9.Factors influencing industrial real estate market and industrial development.Demand and supply - trends and current situation. 10. Factors influencing office real estate market and office development.Demand and supply - trends and current situation. 11. Factors influencing leisure real estate market and leisure development, inclusive mixture and specific forms of development such as conversion.Demand and supply - trends and current situation. 12. Presentations of Reports by students - discussion. 13. Presentations of Reports by students - discussion.
1. Úvod do aplikované geografie a business geografie. Literatura - knihy, časopisy. Software. 2. Geografové v praxi, možné oblasti působnosti, faktory úspěšnosti na trhu práce - obecné i specifické požadavky kladené na geografa. Zadání tématu vlastního průzkumu. 3. Obecné faktory ovlivňující situaci na trhu nemovitostí. Charakter a poloha lokality; geodemografická situace; ekonomická struktura - zaměstnanost a příjmy, ekonomický cyklus; dopravní situace - dostupnost a obslužnost; institucionální faktory a vliv státu, regulace a plánování; externality a ne/rovnováha na trzích etc. 4. Průzkum trhů nemovitostí - metody, techniky. Postup průzkumu / výzkumu. Průzkum strany poptávky a nabídky. Zdroje informací, statistická data, vlastní průzkum. 5. Struktura výzkumné zprávy. Obsah, struktura a forma. 6. Faktory determinující vývoj trhu s pozemky. Nabídka a poptávka - trendy a aktuální situace. 7. Faktory ovlivňující rezidenční trh a development. Nabídka a poptávka - trendy a aktuální situace. 8. Faktory ovlivňující retailový trh a development, včetně hospitality. Nabídka a poptávka - trendy a aktuální situace. 9. Faktory ovlivňující trh industriálními nemovitostmi a industrial development, včetně logistics. Nabídka a poptávka - trendy a aktuální situace. 10. Faktory ovlivňující trh administrativních nemovitostí a office development.Nabídka a poptávka - trendy a aktuální situace. 11.Faktory ovlivňující trh s volnočasovými nemovitostmi, mixture a specifické nemovitosti pocházející z konverze. 12. Prezentace výzkumných zpráv studenty - diskuse. 13. Prezentace výzkumných zpráv studenty - diskuse.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Thrall Grant Ian. Business Geography and New Real Estate Market Analysis. Oxford University Press, 2002.. ISBN 0-19-507636-2.
-
Základní:
Schmitz, A.; Brett L.D. Real estate market analysis.. Washington, ULI, 2005. ISBN 0-87420-868-8.
-
Doporučená:
Dziomba Maike, Krajewski Christian. Die Immobilienwirtschft als geographisches Berufsfeld. Münster 2012. Arbeitsberichte Heft 41.. ISBN 9783981096989.
-
Doporučená:
Götz H.-G. von Rohr, Klaus Kost. Geographen und Ihr Markt. DVAG Deutscher Verband für angewandte Geographie. Westermann, Braunschweig, 1996.. ISBN 3141603359.
-
Doporučená:
Location Intelligence. Research and Applications.
(Rice Murray D.; Hernandez, T.; Eds.)
-
Doporučená:
Fanning, S. F. Market Analysis for Real Estate. 2nd Ed. Concepts and applications in Valuation and Highest and best Use.. Chicago, Appraisal Institute., 2015. ISBN 978-1-935328-57-5.
-
Doporučená:
Dziomba, M.; Walther, M.; Muncke, G. Standort- und Marktanalyse.. 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Semestrální práce
|
80
|
Samostudium
|
50
|
Celkem
|
189
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Znalost práce s informačními zdroji a znalost jazyka anglického na úrovni B1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student zná jednotlivé faktory ovlivňující vývoj různých segmentů realitního trhu a aktuální trendy v oblasti nabídky a poptávky v daném segmentu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student umí provést analýzu vybraného trhu nemovitostí v určité lokalitě, zpracovat výzkumnou zprávu a prezentovat ji. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
IIA13 - Případová studie / kazuistika |
IC7 - Písemná zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
A2 - Odborný referát |
E6 - Projektová výuka |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
A1 - Přednáška |
|
|
|
|