|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSG / 7AFRS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSG
/
7AFRS
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Sociální geografie Afriky a Arábie - sem
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Sociální geografie Afriky a Arábie - seminář
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KSG/AFRIY
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cvičení z tohoto předmětu doplňuje přednášky z kurzu KSG/AFRIX. Na každém cvičení budou představeny dvě prezentace studentů týkající se hlavního tématu, jež je pro cvičení určeno (jedno geografické, jedno tematické). Po jejich ukončení bude probíhat diskuse, na níž budou mít studenti načteny podklady k prezentacím, které jim budou zaslány několik dní před datem prezentace. Cílem cvičení je získání znalostí historických, etnických a socioekonomických reálií regionu a schopnost profilovat si vlastní názor k diskutovaným tématům.
|
Požadavky na studenta
|
Na semináři je povinná docházka alespoň 80 % (tj. 1 neomluvená absence). Studenti jsou dále povinni vytvořit jednu prezentaci (cca 20 minut) na předem zadané téma za použití odborné literatury a připravit podklady pro následnou debatu, která souvisí s jejich prezentací. Názvy seminářů odpovídají jednomu geografickému a jednomu tematickému okruhu.
|
Obsah
|
1. Úvod - Afrika jako Temný kontinent, Nová hranice nebo Velká příležitost 2. Region Jižní Afrika (Jihoafrická republika); Ozvěny kolonialismu 3. Region Východní Afriky (Etiopie); Etnické konflikty 4. Perský záliv a Mašrek (Saudská Arábie); Ropné prokletí 5. Maghreb a Sahel (Egypt); Konflikty a kooperace v povodích 6. Západní a střední Afrika (Nigérie); Selhávající státy a predátorské režimy 7. Panafrikanismus (Nkrumah); Fotbal a rozvoj
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
REID, Richard. Dějiny moderní Afriky: od roku 1800 po současnost. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3079-0.
-
Rozšiřující:
Afrika a arabský poloostrov - politickohistorické problémy
(Kovář, Martin)
-
Doporučená:
ILLIFE, John. Afrika a Afričané. Dějiny kontinentu. Praha:Vyšehrad, 2001. ISBN 80-7021-468-6.
-
Doporučená:
Burgrová, Helena, Ježková,Michaela. Blízký východ: Politický, ekonomický a společenský vývoj od druhé světové války do současnosti. Praha, 2012. ISBN 978-80-87474-45-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
20
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolventi umí kriticky analyzovat text a na jeho základě prezentovat. Absolventi jsou schopni formulovat vlastní názor na dané téma a opřít je empirickou argumentací.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen vytvořit prezentaci na zadané téma. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) (Prezenční forma studia) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) (Prezenční forma studia) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse (Prezenční forma studia) |
|
|
|
|