|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRU / BRCR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRU
/
BRCR2
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Ruština pro cestovní ruch 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář navazuje na předmět Ruština pro cestovní ruch 1, rozvíjí a prohlubuje již získané vědomosti. Poskytuje základní faktografické znalosti z oblasti historie, kultury a reálií českých zemí a aktuálních společenských problémů. Student si současné osvojuje příslušnou slovní zásobu v ruštině. S ohledem na předpokládané profesní zaměření studentů je kladen důraz na nácvik samostatného výkladu textu v ruštině (v ústní i písemné formě) a na získání základních dovedností a návyků v práci se slovníky. Semináře podporují u studentů praktické zvládnutí ruské gramatiky a odstraňování chyb vyvolaných česko-ruskou interferencí.
|
Požadavky na studenta
|
Student samostatně pracuje s učebním textem, osvojuje si terminologické a faktografické znalosti a připravuje zadané texty. Ve výuce seminárním způsobem pracuje s vybranými texty. Ústní zkouška je vedena v ruštině v rozsahu látky seminářů v obou semestrech. Podmínkou pro přistoupení ke zkoušce je 80 % účast ve výuce, předložení seminární práce na téma průvodce městem, ve kterém student bydlí a absolvování písemného testu, kterým se prověří zvládnutí odborné terminologie, schopnosti tvořit souvislý ruský text a znalost faktografie.
|
Obsah
|
1. Česká historie a společnost I. 2. Česká historie a společnost II. 3. Území a příroda ČR. 4. Ekonomika a ekologie v ČR. 5. České město a jeho pamětihodnosti. 6. Architektura a sochařství v ČR. 7. Česká muzea a malířství. 8. Česká hudba - divadlo - balet. 9. Dekorativní a užité umění v ČR. 10. České tradice a náboženství. 11. České lázně a zdraví. 12. Turistika a rekreace v ČR. 13. Doprava a bydlení v ČR.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Francová, E. Cestovní ruch. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0719-1.
-
Doporučená:
Vysloužilová, E. a kol. Cvičebnice překladu pro rusisty II. Olomouc, 2003.
-
Doporučená:
Soloveva, E. Guide-interpreter. Moskva, 2002.
-
Doporučená:
Internetové stránky s tématikou cestovního ruchu
-
Doporučená:
Izotova, M. A. Putěšestvujem po Rossii. Moskva, 2007.
-
Doporučená:
Vavrečka, M. Ruština pro oblast cestovního ruchu. Ostrava, 2000. ISBN 9788070425633.
-
Doporučená:
Celunová, J. - Tvrdíková, S. Ruština v hotelnictví, lázeňství a turismu. Praha, 2003. ISBN 80-86578-20-8.
-
Doporučená:
Turistické příručky.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
5
|
Příprava na test
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
6
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Studium pramenů
|
14
|
Studium sekundární literatury
|
8
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si osvojuje znalosti z oblasti historie, reálií a kultury Ruska. Osvojuje si ruský terminologický základ pro cestovní ruch. Osvojuje si schopnost tvorby průvodcovských textů v ruském jazyce. Samostatně pracuje s učebními texty a se zadanou literaturou a získává schopnost vyhledávat v pramenech a pracovat s překladovým a výkladovým slovníkem. Student připravuje prezentaci památek v místě, kde bydlí, kterou prezentuje před skupinou. Na závěr zpracovává písemný test zaměřený na získané znalosti a dovednosti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
Slovní hodnocení |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|