|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRU / 3PKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRU
/
3PKR
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Pedagogická komunikace v ruštině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je tematicky propojen s předmětem Didaktika ruštiny 1, 2. V předmětu se studenti seznámí s modely komunikace učitele ruštiny ve vyučovací hodině. Studenti si jednak osvojují modely užívané v souvislosti s jednotlivými řečovými dovednostmi a fázemi vyučovací hodiny, jednak si procvičí a upevní dovednosti v užívání ruštiny ve všech rovinách (fonetické, lexikální, morfologické i syntakticko-stylistické), tak aby byli schopni vést celou vyučovací hodinu v ruštině.
|
Požadavky na studenta
|
Na závěr semestru by měl student prokázat, že si osvojil modely pedagogické komunikace učitele v hodině ruštiny a dovede je aktivně a adekvátně používat. Znalost ruských modelů je prověřována v seminárních cvičeních a 4 písemnými testy v průběhu semestru (s 80% úspěšností ve sledovaných jevech). Znalosti z oblasti didaktiky jsou prověřovány při zpracování příprav na samostatné mikrovýstupy studentů v seminářích.
|
Obsah
|
1. Vyučovací hodina ruského jazyka a její struktura. 2. Psaní v hodinách ruštiny. 3. Čtení v hodinách ruštiny. 4. Mluvení v hodinách ruštiny. 5. Poslech v hodinách ruštiny. 6. Audiovizuální prostředky v hodině ruštiny. 7. Plánování učebního procesu. 8. Práce s učebnicí a časopisy v hodinách ruštiny. 9. Text jako prostředek formování řečových návyků a dovedností. 10. Umělecký text v hodinách ruského jazyka (dramatizace textu). 11. Kontrola a hodnocení znalostí žáků. 12. Hry a mezihry v hodinách ruštiny (jazykové hry, řečové pohybové hry). 13. Multimediální prostředky v hodinách ruštiny (internet, e-mail).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mrhačová, E. Praktická cvičení z ruského jazyka. IV. Učitel ve třídě. SPN. Praha, 1991.
-
Základní:
Rozanova S.P. Prepodavateljam RKI. Sto sorok sem´ poleznych sovetov. Moskva, 2015. ISBN 9785020386129.
-
Základní:
Akišina, A.A. Russkij jazyk v igrach. Moskva, 2016. ISBN 978-5-88337-234-5.
-
Základní:
Rozboudová, L. - Vicaire, X. - Konečný, J. Ruština učitele ruštiny. 2015. ISBN 9788076031807.
-
Základní:
Žarkova T.I., Sorokovych G.V. Tematičeskij slovar´ metodičeskich terminov po inostrannomu jazyku. Moskva, 2014.
-
Základní:
kolektiv. Živaja metodika. 2005. ISBN 9785883370105.
-
Rozšiřující:
Eibenová, K. - Vavrečka,M.- Eibenová,I. Hry ve výuce ruštiny. 2013. ISBN 978-80-266-0365-8.
-
Rozšiřující:
Folprechtová, J. - Křečková, E. Jazykové a komunikativní hry v ruštině na pokročilém stupni výuky. Montanex. Ostrava, 2006.
-
Rozšiřující:
Folprechtová, J. - Žižková, I. Jazykové a komunikativní hry 1. Fraus, Plzeň 2004. Plzeň, 2004. ISBN 80-7225-223-2.
-
Rozšiřující:
Folprechtová, J. - Výchopňová, J. Jazykové a komunikativní hry 2. Fraus, Plzeň 2005. ISBN 80-7238-378-7.
-
Rozšiřující:
Jelínek, S. - Dlouhý, M. - Poráková, S. - Šálková, R. - Žofková, H. Rusko-český lingvodidaktický slovník. Karolinum. Praha, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
10
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na test
|
20
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Komunikovat plynule rusky ústně i písemně na všechna konverzační témata, která byla obsahem konverzačních cvičení v bakalářském studiu. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- praktická znalost řečových modelů v ruštině pro vedení výuky v ruském jazyce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vedení výuky (všechny součásti vyučovací hodiny) v cizím jazyce (ruštině). |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA3 - Didaktický materiál (pracovní listy, učební texty apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IC8 - Didaktický test |
IIB19 - Jazykový překlad |
IC6 - Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|