|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / NSPRA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
NSPRA
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Souvislá pedagogická praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praktická profesní příprava studenta na povolání učitele je neoddělitelnou součástí studijního programu. Souvislá pedagogická praxe probíhá na středních školách u zkušených učitelů francouzštiny. Studenti mají právo volby střední školy, na které budou praxi vykonávat. V průběhu pedagogické praxe studenti vyučují pod vedením vybraného učitele a prokáží, že jsou schopni aplikovat teoretické poznatky ze všeobecné a oborové didaktiky v praxi. Důraz je kladen na odbornou způsobilost, zvládnutí vyučovací hodiny po stránce obsahové, jazykové i didaktické. Nedílnou součástí praxe je následný rozbor odučených hodin za přítomnosti cvičného učitele a daného studenta. Studenti si v průběhu praxe vedou pedagogický deník, ve kterém rozebírají a hodnotí jednotlivé vyučovací pokusy.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro získání zápočtu je úspěšné odučení stanoveného počtu vyučovacích jednotek (tj. 20 vyučovacích hodin), aktivní účast studenta na rozborech těchto hodin a vypracování stanovené pedagogické dokumentace. Student je hodnocen středoškolským učitelem podle kritérií stanovených referentkou praxí FF OU. Následně toto hodnocení spolu s deníkem z praxe předá oborovému didaktikovi a při ústním pohovoru srhne obsah a všechna úskalí praxe. Vedle průběžného hodnocení studenta cvičným učitelem proběhne po skončení souvislé pedagogické praxe její evaluace, kterou provede garant předmětu formou pohovoru se studentem. Obsahem pohovoru bude analýza, reflexe a závěrečné vyhodnocení průběhu souvislé pedagogické praxe.
|
Obsah
|
Podle učebního plánu příslušné střední školy a v souladu s obsahem kurzů ze všeobecné a oborové didaktiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
20
|
Zpracování podkladů na výuku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Prostřednictvím výstupů na SŠ a následných rozborů studenti pod vedením zkušených učitelů francouzštiny aplikují teoretické poznatky a didaktické zásady v praxi. Zdokonalují svou odbornou a profesní způsobilost, učí se zvládnout vyučovací hodinu po stránce obsahové, jazykové a didaktické co nejlépe. Prohlubují svou schopnost kritického pohledu na výuku francouzštiny a (sebe)reflexe. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Hospitace |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (terénní, laboratorní) |
Demonstrace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Pozorování |
|
|
|
|