|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / NPPF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
NPPF
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Písemný projev ve francouzštině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cvičení jsou zaměřena na nácvik pravidel argumentace pro produkci různých typů strukturovaných psaných textů ve francouzském jazyce (dopis, esej, text polemického charakteru a jiné). Sestavení textu s argumentačním charakterem vyžaduje tyto dovednosti: - vypracovat strukturovanou úvahu na daný problém - ovládat prostředky logického skloubení textu (konektory, gramatické a lexikální substituty) - zformulovat své úsudky výběrem vhodného jazykového subkódu a adekvátních lexikálních prostředků. Spolu s rozvojem dalších dovedností mají cvičení za cíl posílit schopnost sestavit strukturovaný a ucelený písemný text.
|
Požadavky na studenta
|
Od studenta se vyžaduje aktivní účast na cvičeních (min. 80 %) a vypracovaní všech zadaných písemných prací na vyhovující úrovni.
|
Obsah
|
1. Construire un texte argumentatif : introduction et premieres observations. 2. Savoir construire un plan : du plan d'ensemble au plan détaillé. 3. Plan dialectique ou plan analytique : organisation et lexique adéquat. 4. Apprendre a convaincre : analyse de différents types d'arguments. 5. Les articulations du texte argumentatif (procédés grammaticaux et lexicaux). 6. Savoir construire un paragraphe. 7. Transitions et articulations des paragraphes. 8. Choisir une stratégie d'argumentation : justifier, réfuter, discuter une these. 9. Savoir illustrer sa pensée : comment introduire un exemple. 10. Les arguments d'autorité : comment introduire une citation. 11. Jouer des figures de la rhétorique pour renforcer son discours. 12. Construire une introduction : amener le sujet, annoncer le plan, poser la problématique. 13. Construire une conclusion : récapituler, répondre, élargir éventuellement.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LEEMAN, D. Comment apprendre a rédiger. Paris: Larousse, 1998. ISBN 9782030412916.
-
Doporučená:
DECLERCQ, G. L'Art d'argumenter. Paris: Universitaires, 1995. ISBN 978-2-7113-0508-7.
-
Doporučená:
LAMBERT, P.-Y. Rédiger avec élégance: jeux et leçons de style. Paris: Ellipses, 1998. ISBN 9782729867713.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Příprava na zkoušku
|
13
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
13
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolvováním předmětu student získá dovednost napsat ve francouzském jazyce jasný plynulý text vhodným stylem, je schopen sestavit složité dopisy, zprávy nebo článek a vystavět text logicky tak, aby pomáhal čtenáři všimnout si důležitých bodů a zapamatovat si je. Umí napsat résumé a recenze odborných nebo literárních prací. Upevnil si a rozvinul si tuto produktivní dovednost na úrovni komunikativní kompetence ve francouzském jazyce C2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Esej |
Písemná zkouška |
Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|