|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / KSPA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
KSPA1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Španělština 1 (A1)-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Španělština 1 (A1)
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/KSPA1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je naučit studenty základům španělského jazyka a orientaci v oblasti pravopisné a výslovnostní. Studenti se seznámí se základy španělského gramatického systému a naučí se základním konverzačním dovednostem, aby byli schopni dorozumět se v jednoduchých situacích. Získané znalosti a dovednosti budou sloužit jako předpoklad pro další studium španělštiny jako volitelného předmětu. Výuka probíhá kombinovanou formou, prezenční tutoriály se konají třikrát za semestr. Domluva proběhne v prvním týdnu semestru. Cvičení není určeno pro oborové studenty španělštiny. Studenti pracují se studijní oporou, která je k dispozici v systému Moodle a také na stránkách katedry romanistiky v sekci Interaktivní výukové programy.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět nemá přímou výuku. Je veden pomocí studijní opory. Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet je studentovi udělen za vyhovující výsledek písemného testu (70 %), který prověří znalosti získané samostaným studiem zadané odborné literatury. Je vyžadováno vypracování zadaných POTů. Domluva o odevzdání proběhne v prvním týdnu výuky.
Požadavky pro studenty a studentky na Erasmu: Pokud student/ka odjede na Erasmus do hispanofonní země, předmět se uznává. Pokud je na Erasmu jinde, platí stejné požadavky jako pro ostatní studenty.
|
Obsah
|
1. Úvodní tutoriál. Nácvik výslovnosti. Lekce 1. Hola. ?Qué tal? - osobní zájmena, sloveso SER, zápor. 2. Lekce 1. Hola. ?Qué tal? - tvoření otázky, španělské pozdravy, podstatná jména, jejich rod a člen, přechylování. 3. Lekce 2. ?De dónde eres? - přídavná jména, tvoření množného čísla. 4. Lekce 2. ?De dónde eres? - sloveso HABLAR, vyjadřování národností. 5. Lekce 3. ?Qué haces? - časování pravidelných sloves, slovesa zakončená na -AR, -ER, -IR. 6. Lekce 3. ?Qué haces? - tázací zájmena a příslovce, slovní zásoby rodiny, sloveso HACER a jeho užití. 7. Druhý tutoriál. Opakování probrané látky. Lekce 4. ?Cómo estás?, ?Dónde estás? - nepravidelná slovesa, sloveso ESTAR, kontaktové fráze. 8. Lekce 4. ?Cómo estás?, ?Dónde estás? - užití sloves SER a ESTAR, výraz CÓMO. 9. Lekce 5. ?Cómo es? y Cómo está? - časování nepravidelného slovesa TENER, vlastností věcí a osob. 10. Lekce 5. ?Cómo es? y Cómo está? - přivlastňovací a ukazovací zájmena. 11. Opakovací lekce ze studijní opory. Shrnutí učiva a opakování gramatických jevů a jejich procvičení ve cvičeních s autokorektivním testem. 12. Opakovací lekce ze studijní opory. Upevnění gramatických jevů a slovní zásoby. 13. Závěrečný tutoriál: opakování učiva, kotrola studijních povinností, vyhodnocení korespondenčních úkolů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SLOWIK, M. Španělština 1. Text pro distanční vzdělávání. Ostrava: FF OU, 2007.
-
Doporučená:
KRÁLOVÁ, J. Fiesta 1. Plzeň, 2002.
-
Doporučená:
BˇAEZ SAN JOSÉ, V., DUBSKÝ, J., KRÁLOVÁ, J. Moderní gramatika španělštiny.. Plzeň: Fraus, 1999., 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
24
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Příprava na zápočet
|
26
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student umí základní gramatické jevy a slovní zásobu pro komunikační situace navázání kontaktu, pozdrav, orientaci ve vztazích mezi mluvčími v hispanofonních zemích a je schopen se dorozumět při nakupování, telefonování. Student zná základní obraty společenského styku. Jeho komunikativní dovednosti jsou na úrovni A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|