|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 8SCR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
8SCR1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Španělština pro cestovní ruch 1-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Španělština pro cestovní ruch 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/8SCR1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KRO/8SCR2, KRS/8SCR2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na stručnou charakteristiku dosavadního vývoje cestovního ruchu ve Španělsku, na analýzu jeho současného stavu, seznámení s hlavními předpoklady rozvoje CR a faktory, které ovlivňují jeho rozvoj. Cílem předmětu je, aby studenti získali znalosti z fungování trhu v oblasti cestovního ruchu, byli schopni analyzovat zvláštnosti sektoru CR ve vztahu k dalším odvětvím hospodářství, aby se seznámili se zákonitostmi turistické poptávky a nabídky a znali základní služby a fungování podniků cestovního ruchu. Dalším z cílů je přiblížit studentům cestovní ruch v České republice a našem turistickém regionu.
V seminářích je věnována pozornost odborné terminologii a četbě odborných textů v oblasti cestovního ruchu a prohloubení znalostí ústní i písemné komunikace v tomto oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet je udělen studentovi za 80% aktivní účast na seminářích (plnění povinností ze seminářů), za seminární práci a za úspěšné zvládnutí písemného zápočtového testu. Seminární práce představuje 20 % výsledného hodnocení.
Erasmus: pro studenty, kteří vyjíždějí na Erasmus platí tytéž požadavky.
|
Obsah
|
1. El turismo (concepto, definición, tipología).
2. Origen y desarrollo de turismo en Espaňa.
3. Recursos turísticos (físicos, culturales).
4. El turismo y la economía.
5. La situación actual, nuevos mercados turísticos.
6. La empresa turística (concepto, requisitos y clases de empresas turísticas, servicios). El sector de intermediarios del sector turístico: Tour operadores y Agencias de Viajes).
7. Los sectores turísticos I (el sector hotelero).
8. Los sectores turísticos II (el sector de restauración, el sector del transporte).
9. La UNESCO (Patrimonio Mundial, Convención de Patrimonio Mundial, Cultural y Natural; definición, orígenes, organización).
10. Recursos turísticos de la República Checa. República Checa y su oferta turística.
11. La UNESCO y la protección de la naturaleza. Espacios protegidos en la República Checa.
12. Patrimonio de la Humanidad en la República Checa.
13. Región de Moravia del Norte.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
GRAY, A., JUAN DE, C.R., NIETO, E., PRADA DE, M., MARCÉ,P. Temas de turismo - Libro del Alumno. Manual para la preparación del Certificado Superior de Espanol del Turismo.. Barcelona: EDINUMEN, 2008. ISBN 978-8495986993.
-
Základní:
BAYÓN MARINÉ, F. 50 aňos del turismo espaňol. Un análisis histórico y estructural. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces, 1999.
-
Doporučená:
ACERENZA, M. A. Agencias de Viajes. Madrid: Edit.Trillas, 2007.
-
Doporučená:
MALÁ, V. Cestovní ruch (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN cnb000025254.
-
Doporučená:
AGUIRRE, B. El espaňol por profesiones - Servicios turísticos. Madrid: SGEL, 1994.
-
Doporučená:
AGUIRRE, B. El lenguaje de turismo y de las relaciones públicas. Madrid: SGEL, 1994.
-
Doporučená:
Estudios turísticos. Instituto de Estudios Turísticos..
-
Doporučená:
HRALA, V. Geografie cestovního ruchu. Idea Servis, Praha, 1992. ISBN 9788090088047.
-
Doporučená:
IET: www.iet.tourspain.es, INE: www.ine.es, UE-EUROSTAT: www.europa.int/comm/eurostat
-
Doporučená:
CASTEJÓN, R., MÉNDEZ, E. Introducción a la Economía para Turismo. Madrid: Edit. Prentice Hall (Pearson Educación), 2004.
-
Doporučená:
ESCOBAR, A., GONZÁLEZ, Y. Marketing turístico. Madrid: Edit. Síntesis, 2011. ISBN 9788497567510.
-
Doporučená:
OMT: www.world-tourism.org, Secretaría de Estado de Comercio y Turismo: www.mcx.es
-
Doporučená:
Kučová, V. Světové kulturní a přírodní dědictví UNESCO. Praha: Národní památkový ústav, ústřední pracoviště, 2009. ISBN 9788087104521.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Semestrální práce
|
16
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- dobrá znalost terminologie z oblasti cestovního ruchu.
- charakteristika přírodních a společenských faktorů lokalizace a rozvoje cestovního ruchu v České republice.
- orientace v jednotlilých turistických sektorech.
- definovat a charakterizovat základní formy a typy cestovního ruchu.
- shrnout organizaci ochrany přírodních a kulturních památek v České republice. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- orientovat se ve fungování trhu v oblasti cestovního ruchu.
- analyzovat zvláštnosti sektoru turismu ve vztahu k dalším odvětvím hospodářství.
- orientovat se v zásadních předpisech a zákonech, upravujících aktivity v cestovním ruchu.
- definovat nabídku cestovního ruchu v České republice.
- diskutovat o turisticky přitažlivých místech našeho regionu.
- analyzovat vhodnost činitelů pro lokalizaci a rozvoj cestovího ruchu
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
C3 - Práce s grafem/schématem/pojmovou mapou |
|
|
|
|