|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 8PST2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
8PST2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Práce s textem 2-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Práce s textem 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/8PST2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zvládnout filologické porozumění textu. V předmětu se opakuje a prohlubuje španělská normativní mluvnice. Kurz navazuje na Gramatická cvičení, která student absolvoval v 1. ročníku, a na předmět Práce s textem 1. Na cvičeních a souvislých textech se studují a procvičují obtížné a problematické gramatické jevy. Předmět je zaměřen jak na morfologii, tak na syntax s důrazem na slovesný systém. Student je veden k samostatnému studiu základních gramatických příruček, českých i španělských.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem, pro jehož úspěšné absolvování je třeba získat min. 70 % v didaktickém testu. K zápočtu přistupuje student, který splnil požadavek 80% aktivní účasti na seminářích.
Student/ka až po návratu ze svého zahraničního studijního pobytu odevzdá úkoly průběžně zadávané během semestru. Po konzultaci těchto cvičení s vyučující může přistoupit k vykonání zkoušky dle obecných požadavků uvedených v sylabu.
|
Obsah
|
1. Infinitivo.
2. Gerundio.
3. Participio.
4. Perífrasis verbales I.
5. Perífrasis verbales II.
6. Verbos con preposición I
7. Verbos con preposición II
8. Construcciones temporales.
9. Construcciones causales.
10. Construcciones consecutivas y finales.
11. Análisis de textos I.
12. Análisis de textos II.
13. Análisis de textos III.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SILES ARTÉS, José; SÁNCHEZ MAZA, Jesús. Curso de lectura, conversación y redacción. Nivel intermedio. Madrid: SGEL, 2001. ISBN 9788471438676.
-
Základní:
ARAGONÉS, L., PALENCIA, R. Gramática de uso del espaňol. Madrid: SM, 2010. ISBN 978-84-675-2109-2.
-
Základní:
GÓMEZ TORREGO, L. Gramática didáctica del espaňol. Madrid: SM, 2002. ISBN 84-348-8587-5.
-
Základní:
RAE-ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAŇOLA. Nueva gramática de la lengua espaňola. Manual. Madrid: Espasa Libros, 2010. ISBN 9788423947591.
-
Základní:
RAE. Ortografía de la lengua espaňola. Madrid: Espasa, 2010. ISBN 9788467034264.
-
Základní:
CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Avanzado. Madrid: Edelsa, 1999.
-
Doporučená:
RAE. Esbozo de una nueva gramática espaňola. Madrid: Espasa Calpe, 2005.
-
Doporučená:
ALARCOS LLORACH, E. Gramática de la Lengua Espaňola. Madrid: Espasa, 1994. ISBN 84-239-7922-9.
-
Doporučená:
GÓMEZ TORREGO, L. Ortografía de uso del espaňol actual. Madrid: SM, 2001. ISBN 9788434868809.
-
Doporučená:
ÁLVAREZ MERLO, R., NÚŇEZ CABEZAS, E. A. Prácticas de lengua espaňola. Málaga: VG Ediciones, 2002. ISBN 9781449202354.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
45
|
Samostudium
|
39
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
39
|
Celkem
|
149
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
používat španělský jazyk na úrovni B1+. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- zná pravidla pro užívání neosobních slovesných tvarů
- prokazuje znalosti časování sloves v různých časech a způsobech
- zná jazykové příručky, kde je schopen ověřovat své postupy
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- ovládá základní pravidla španělské normativní mluvnice, rozšířená o výjimky, s důrazem na španělský slovesný systém
- orientuje se ve všech slovesných časech a způsobech
- umí správně produkovat složitá souvětí
- dokáže uplatnit získané teoretické znalosti při komplexním jazykovém rozboru textu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B3 - Přednáška na základě problémového výkladu |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
|
|
|
|