|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 7IT4X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
7IT4X
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Italština 4 (A2/B1)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet u studentů jejich výchozí znalosti italského jazyka odpovídající počáteční hranici stupně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studenti si rozšíří slovní zásobu a osvojí si gramatické struktury potřebné pro běžnou ústní i písemnou komunikaci. Důraz je kladen zejména na to, aby studenti aktivně zvládli komunikativní složku jazyka s ohledem na její pragmatické uplatnění. Cílem předmětu je dovést studenty na hranici úrovně A2/B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je zakončen zkouškou. Pro absolvování předmětu je nutná 80% aktivní účast na cvičeních a splnění písemného testu na konci semestru, který prověří znalosti studenta v italském jazyce na úrovni A2/B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Test ověřuje znalosti specifikované v přehledu látky. Vyžaduje se 70% úspěšnost.
|
Obsah
|
1. Stahování předložek se členem v množném čísle.
Lekce 13: Povolání (Che cosa vuoi diventare?)
2. Zájmeno tutto.
Lekce 13: Volný čas.
3. Osobní zájmena nepřízvučná ve 4. pádě.
Lekce 14: Zdvořilostní fráze s osobními nepřízvučnými zájmeny.
4. Časování slovesa dovere. Ukazovací zájmeno quello.
Lekce 14: Rozhovory mladých lidí (Di che cosa parla la gente).
5. Krácení vedlejších vět příslovečných: di + infinitiv.
Lekce 14: Sport.
6. Osobní zájmena ve 3. pádě. Časování slovesa dire.
Lekce 15: Zdvořilostní fráze s nepřízvučnými osobními zájmeny.
7. Časování slovesa dare. Krácení vedlejších vět předmětných.
Lekce 15: Film.
8. Zvratná slovesa.
Lekce 16: Činnosti v průběhu dne.
9. Časování sloves uscire a rimanere.
Lekce 16: Příprava na cestu po Itálii.
10. Minulý čas složený I.
Lekce 17: Dovolená.
11. Minulý čas složený II.
Lekce 17: Řím a jeho památky.
12. Časování slovesa tradurre.
Lekce 17: Popis města.
13. Revisione.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BAHNÍKOVÁ, A., BENEŠOVÁ, H., EHRENBERGEROVÁ, L. Italština. Praha, LEDA, 2017.
-
Doporučená:
JANEŠOVÁ, J. Italština pro samouky. Praha, LEDA, 2020.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Samostudium
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Semestrální práce
|
10
|
Celkem
|
161
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předmět je určen pro středně pokročilé, kteří již v italském jazyce dosáhli úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a své jazykové kompetence chtějí dále rozvíjet tak, aby dosáhli počáteční hranice stupně znalostí B1. Předpokladem pro účast na kurzu je zvládnutí 17 lekcí učebnice Italština. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu si student prohloubí jazykové znalosti v italštině.
V oblasti gramatiky získá znalosti: tvoření minulých časů (passato prossimo i imperfektum), budoucího času, vyjadřování číselných údajů (hodiny, zlomky a data), používání zájmenné částice "ne" a dělivého členu.
Osvojí si lexikum týkající se probraných témat. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu je student v oblasti mluvení schopen diskutovat o aktuálních problémech v běžném životě.
V oblasti čtení dokáže porozumět delším textům, vyhledat v nich informace a interpretovat texty z různých oblastí.
Umí napsat delší text na probrané téma.
V rámci poslechu je schopen porozumět složitějšímu projevu, vybrat z něj určité informace a reagovat na složitější otázky.
V oblasti gramatiky student dovede: tvořit a používat minulé časy (passato prossimo i imperfektum), budoucí čas, vyjadřovat číselné údaje (včetně hodin, zlomků a dat), používat zájmennou částici ne a dělivý člen. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA4 - Příprava na vyučování |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|