Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dále rozvinout u studentů jejich znalosti italského jazyka. Student si osvojí slovní zásobu potřebnou pro komunikaci v každodenních situacích a gramatické struktury italského jazyka umožňující komunikaci na mírně pokročilé úrovni. Po absolvování předmětu student dosáhne stupně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem, který student získá za 80% aktivní účast na cvičeních a za úspěšné absolvování písemného testu na konci semestru. Test ověřuje znalost látky specifikované v přehledu látky. U testu se vyžaduje 70% úspěšnost.
|
Obsah
|
1. Stahování předložek se členem v množném čísle. Lekce 13: Povolání (Che cosa vuoi diventare?) 2. Zájmeno tutto. Lekce 13: Volný čas. 3. Osobní zájmena nepřízvučná ve 4. pádě. Lekce 14: Zdvořilostní fráze s osobními nepřízvučnými zájmeny. 4. Časování slovesa dovere. Ukazovací zájmeno quello. Lekce 14: Rozhovory mladých lidí (Di che cosa parla la gente). 5. Krácení vedlejších vět příslovečných: di + infinitiv. Lekce 14: Sport. 6. Osobní zájmena ve 3. pádě. Časování slovesa dire. Lekce 15: Zdvořilostní fráze s nepřízvučnými osobními zájmeny. 7. Časování slovesa dare. Krácení vedlejších vět předmětných. Lekce 15: Film. 8. Zvratná slovesa. Lekce 16: Činnosti v průběhu dne. 9. Časování sloves uscire a rimanere. Lekce 16: Příprava na cestu po Itálii. 10. Minulý čas složený I. Lekce 17: Dovolená. 11. Minulý čas složený II. Lekce 17: Řím a jeho památky. 12. Časování slovesa tradurre. Lekce 17: Popis města. 13. Revisione.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BAHNÍKOVÁ, A., BENEŠOVÁ, H., EHRENBERGEROVÁ, L. Italština. Praha: LEDA, 2005. ISBN 8085266016.
-
Doporučená:
JANEŠOVÁ, J. Italština pro samouky. Praha: LEDA, 1994.
-
Doporučená:
KATERINOV, K., BORIOSI-KATERINOV. La lingua italiana per stranieri 1,2. Perugia: Guerra, 1985. ISBN 9788877150097.
-
Doporučená:
HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice italštiny. Praha: Academia, 1980. ISBN 9788020005519.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
33
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předmět je určen středně pokročilé, kteří již v italském jazyce dosáhli počáteční hranice stupně znalostí A1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a své jazykové kompetence chtějí rozvíjet dále tak, aby dosáhli stupně znalostí A2. Předpokladem pro účast na kurzu je znalost italštiny v rozsahu 12 lekcí učebnice Italština. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si prohloubí a rozšíří získané jazykové kompetence.
Osvojí si další znalosti italské gramatiky (osobní zájmena, zvratná slovesa, minulý čas, krácení vedlejších vět).
Rozšíří si slovní zásobu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student si prohlubuje jazykovou kompetenci.
Učí se interpretovat text.
Získává schopnost komunikace na probrané téma.
Rozvíjí si komunikační schopnost i v písemné formě. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC8 - Didaktický test |
IIA4 - Příprava na vyučování |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|