|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRE / POPRO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRE
/
POPRO
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Pohybové programy prim. prevence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pohybové programy prim. prev.
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit posluchače základními teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi z problematiky pohybových programů primární prevence s důrazem na věkové zvláštnosti a zdravotní problematiku.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem. Posluchačům je v průběhu semestru přidělen soubor témat z závěrečnému praktickému výstupu. V průběhu zápočtové lekce si posluchač téma vybírá losem. Je hodnoceno praktické i teoretické zvládnutí daného úkolu. Těžiště práce studenta spočívá v aktivním přístupu k výuce, účast na cvičeních je povinná. Požadavky k zápočtu: aktivní, povinná účast na praktické výuce - cvičeních, úspěšné zvládnutí závěrečného praktického výstupu dle zadání (didaktické vedení lekce, teoretické a praktické zvládnutí vybraného problému, včetně vytýčení základních chyb a znalostí modifikací cvičení).
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na praktická cvičení v primární prevenci u různých věkových kategorií. Budou probrána cílená cvičení a pohybové hry pro předškolní děti, pro cvičení rodičů s dětmi, včetně využití říkanek, písniček a hry. Pohybové programy pro školní mládež budou postaveny zejména na prevenci vadného držení těla a využití tradičních i netradičních pomůcek (psychomotorika). U problematiky dospělých bude předmět zaměřen na oblast wellness - pohybové programy (aerobní formy a jejich typy, bodyforming, kalanetiku, powerjógu, balantes, pilates, gyrokinesis, nordic walking, spinning apod. včetně cílených cvičení uvolňovacích a posilovacích cvičení.
Přehled probírané látky Cvičení Náplň jednotlivých vyučovacích bloků: 1. Pohybové programy a věkové zvláštnosti 2. Předškolní věk - příklady říkanek, motivovaných cvičení, pohybových her 3. Předškolní věk - asistované cvičení, relaxační hry, motivovaný celek 4. Prevence vadného držení těla u dětí a mládeže 5. Prevence vadného držení těla u dětí a mládeže 6. Senzomotorická cvičení 7. Psychomotorika 8. Využití netradičního náčiní v preventivních pohybových programech 9. Aerobní cvičení a jeho formy 10. Pomalé aerobní formy - bodyforming, kalanetika, powerjóga, pilates apod. 11. Spinning, běhací pásy 12. Turistika její formy 13. Problematika ostatních rekreačních pohybových aktivit 14. Zápočtová lekce - předvedení samostatných cvičebních výstupů dle zadání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČECHOVÁ, A., DOBEŠOVÁ, P. Jak předcházet bolestem v zádech aneb 99 cviků pro zdraví a krásu.. Ostrava: Mirago, 1996. ISBN 80-85922-19-3.
-
Základní:
DÝROVÁ, J. LEPKOVÁ, H. Kardiofitness. Praha: GRADA, 2007. ISBN 978-80-247-2273-3.
-
Základní:
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. 1. vyd. Brno: MU, 2003. ISBN 80-210-3067-4.
-
Základní:
TLAPÁK, P. Tvarování těla.. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
-
Doporučená:
WESSELS, M., OELLERICH, H. Cvičení v těhotenství a šestinedělí. Praha: GRADA, 2004. ISBN 80-247-1427-27.
-
Doporučená:
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 802-47-085-23.
-
Doporučená:
BURSOVÁ, M. Kompenzační cvičení. Uvolňovací, protahovací, posilovací. Praha: Grada publishing, 2005. ISBN 80-247-0948-1.
-
Doporučená:
KRIŠTOVIČ, J. Kondiční trénink. Praha: GRADA, 2005. ISBN 978-80-247-2197-2.
-
Doporučená:
DVOŘÁKOVÁ, H. Sportujeme s nejmenšími dětmi. Praha: Olympia a.s., 2001. ISBN 80-7033-313-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
14
|
Příprava na zápočet
|
2
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Celkem
|
36
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student - získává rozšířené znalosti z problematiky primárních pohybových programů a jejich tvorby - orientuje se v základní problematice věkových zvláštností a zdravotních omezení - orientuje se v základní problematice aerobních forem pohybových programů - rozšiřuje si teoretické znalosti a praktické dovednosti v oborech kinezioterapie a sportovní trénink
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Instruktáž |
Metody dovednostně-praktické |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|