|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRE / ERGZP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRE
/
ERGZP
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Ergonomie pro zdravotnické pracovníky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Teoretické zdůvodnění mechanismů poškození pohybového systému v podmínkách vysoké fyzické zátěže. Praktický nácvik preventivních šetřících pohybových stereotypů. Výuka je doplněna e-learningovým kurzem v prostředí Moodle.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování závěrečné práce ve formátu PPT nebo PDF z oblasti aplikované ergonomie dle zadaného tématu.
|
Obsah
|
Přednášky: 1. Ergonomie - obsah, cíle, oblasti ergonomie 2.-3. Pracovní výkon a zátěž, faktory ovlivňující pracovní výkon 4. Vliv pracovní zátěže na posturální systém 5. Pracovní polohy 6.-7. Vertebrogenní potíže a jiné poruchy posturálního systému, možnosti prevence 8.-10. Ergonomické aspekty v práci zdravotníků 11. Manipulace s břemeny 12.-14. Diagnostika pracovní zátěže
Cvičení: 1. - 2. Praktický nácvik uvolnění a protažení jednotlivých predisponovaných svalových skupin 3. - 6. "Škola zad" 7. - 12. Praktický nácvik preventivních šetřících pohybových programů vzhledem k profesi 13. - 14. Nácvik relaxace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
28
|
Zpracování podkladů na výuku
|
10
|
Příprava na zápočet
|
5
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Celkem
|
63
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student - zná příčinu vzniku vertebrogenních potíží v rámci svého povolání - umí využít preventivní opatření v rámci pracovních i mimopracovních aktivit |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metoda práce s pacientem |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
|
|
|
|