|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRE / 0ITER
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRE
/
0ITER
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Teorie ergoterapie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
28
[HOD/SEM]
Cvičení
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KRE/TRET2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KRE/TRET1 nebo KRE/TRE1K nebo KRE/0IUER nebo KRE/1TRE1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KRE/EEDEK, KRE/EEDET, KRE/ERPET, KRE/0IED1, KRE/0IEED, KRE/0IEE1, KRE/3EEDE
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Osvojení teoretických znalostí znalostí v oboru ergoterapie v rámci úvodního seznámení se s klinickými disciplinami a jejich náplní, se kterou se ergoterapeut v praxi nejvíce setkává. Seznámení se se základními faktory v rámci traumatologických, ortopedických, chirurgických, interních, neurologických, gerontologických a pediatrických diagnóz. Představení možností ergoterapeutické intervence. Tvorba teoretického základu pro absolvování souvislé letní praxe.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast na přednáškách 100% účast na cvičení splnění požadavků kombinované zkoušky
|
Obsah
|
Obsah teorie:
1.Shrnutí znalostí z předchozího semestru (rámce vzhtahů, teoretické modely)
2.Ergoterapie v ortopedii
3.Ergoterapie v traumatologii
4.Traumata horní končetiny
5.Ergoterapie v chirurgii
6.Ergoterapie u interních chorob
7.Ergoterapie u interních chorob
8.Ergoterapie v neurologii
9.Ergoterapie v pediatrii
10.Ergoterapie v gerontologii
11.Ergoterapie v psychiatrii
12.Zásady terapeutické jednotky
13.Základy terapeutické jednotky metodou PBL
14.Základy a součásti správné kazuistiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Chmelová, I. Ergoterapie v neuropediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. ISBN 978-80-7464-620-1.
-
Základní:
FORMANOVÁ, Pavla a JANDOVÁ, Dobroslava. Léčebná rehabilitace u neurologických diagnóz. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-310-0.
-
Základní:
Dr. Michael Curtin , Edited by Mary Egan , Edited by Jo Adams. Occupational Therapy for People Experiencing Illness, Injury or Impairment : Promoting occupation and participation. London, United Kingdom, 2017. ISBN 9780702054464.
-
Základní:
Švestková Olga, Angerová Yvona, Druga Rastislav, Pfeiffer Jan, Votava Jiří. Rehabilitace motoriky člověka: Fyziologie a léčebné postupy. Grada Publishing a.s, 2017. ISBN 9788027197965.
-
Doporučená:
Kielhofner, G. A model of Human occupation: Theory and application.. Williams and Wilkins, Baltimore, 2002. ISBN 978-0-7817-6996-9.
-
Doporučená:
Švestková, O.; Svěcená, K. a kol. Ergoterapie. Praha: UK, 2013. ISBN 978-80-260-4101-6.
-
Doporučená:
Jelínková, J., Krivošíková, M., Šajtarová, L. Ergoterapie.. Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
-
Doporučená:
Hagedorn, R. Foundations for practice in Occupational Therapy.. Churchill Livingstone, 1997. ISBN 0-443-05292-1.
-
Doporučená:
Turner, A. Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice.. 5th ed. , Churchill Livingstone, 1999. ISBN 0-443-05177-1.
-
Doporučená:
Mary Vining Radomski. Occupational Therapy for Physical Dysfunction. Seventh, International Edition, 2014. ISBN 9781451189216.
-
Doporučená:
Hopkins, H., Smith, H. Willard and Spackman´s Occupational Therapy. 7th ed.. Lippincott, 1992. ISBN 9780397548774.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Účast na výuce
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student je schopen se účastnit ve výuce a participovat na postupném aplikování získaných znalosti do praxe, či modelových cvičení formou metody PBL při vyuce. Dokáže aplikovat nabyté zkušenosti a znalosti z předchozího semestru a předmětu Úvod do ergoterapie. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student
- získá základní znalosti o diagnozách z oblasti traumatologie, ortopedie, chirurgie, interny, neurologie psychiatrie, pediatrie a gerontologie, se kterými se terapeut nejčastěji setkává
- získá přehled o aplikaci základních metod a postupů a technik v uvedených klinických oblastech
- bude teoreticky připrave pro sestavení terapeutické jednotky
- získá schopnost verbálního vedení seniorů v ADL
- získá základní komunikační dovednosti ve vztahu k osobám se zdravotním postižením a seniorům
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB25 - Seminární práce / referát |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
C4 - Instruktáž |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|