|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 77DS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
77DS2
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Diplomový seminář 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
36
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky diplomové práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů práce na počátku řešení - v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků, vyvození závěrů. Předmět je ukončen prezentací diplomové práce "nanečisto" na závěrečném semináři a následně odevzdáním práce dle harmonogramu daného akademického roku.
|
Požadavky na studenta
|
účast na individuálních konzultacích a závěrečném semináři;
prezentace ve výuce: prezentace závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři;
sebereflexe ústní: ve vztahu k průběhu řešení diplomové práce.
|
Obsah
|
1. 35. individuální konzultace;
36. prezentace diplomové práce "nanečisto" na závěrečném semináři.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Svatopluk Slovák, Ph.D. ,
-
Vede seminář:
Ing. Pavel Dostál, Ph.D. (10%),
doc. Dr. Ing. Hana Filipczyková (10%),
doc. Ing. Renata Halásková, Ph.D. (10%),
doc. Ing. Jitka Podjuklová, CSc. (10%),
doc. Ing. Ladislav Rudolf, Ph.D. (10%),
Ing. Svatopluk Slovák, Ph.D. (10%),
Mgr. Radim Štěpánek, Ph.D. (10%),
Mgr. Veronika Švrčinová (10%),
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Základní:
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Rozšiřující:
Chráska, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 978-80-7220-305-5.
-
Rozšiřující:
Hendl, J., Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Rozšiřující:
MAŇÁK, J, ŠVEC, Š., ŠVEC, V. Slovník pedagogické metodologie. Brno, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
-
Doporučená:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-40-7.
-
Doporučená:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 374 s; Příručka pro uživatele, 1993. ISBN 80-7184-141-2.
-
Doporučená:
Váňová, H., Skopal, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha : UK v Praze, 2002. ISBN 80-246-0435-3.
-
Doporučená:
COHEN, Louis, MANION, Lawrence a Keith MORRISON. Research Methods in Education. New York: Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-58336-7.
-
Doporučená:
stanoví vedoucí vysokoškolské kvalifikační závěrečné práce.
-
Doporučená:
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Řízené studium
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
40
|
Studium sekundární literatury
|
30
|
Samostudium
|
40
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost:
- postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
- výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém diplomové práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
- způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
- znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci diplomové práce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže:
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování diplomové práce;
- zpracovat diplomovou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA8 - Diagnostické a výzkumné nástroje (pozorovací archy, dotazníky, interview, posuzovací škály, testy, anamnézy apod.) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Grafické a výtvarné činnosti |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
Výuka podporovaná počítačem |
B4 - Sokratovský rozhovor |
A1 - Přednáška |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
G5 - Kritické myšlení |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
F8 - Tvorba diagnostického a výzkumného nástroje |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|