|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 5RZS4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
5RZS4
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Souvislá profesní praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[TYD/SEM]
Seminář
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Souvislá profesní praxe trvá čtyři týdny. Probíhá na škole dle výberu studentů. Student v plném rozsahu vyučuje a konzultuje s cvičným učitelem jednotlivé postupy ve výuce. Hlavním smyslem praxe je adaptace studentů na celkovou každodenní zátěž profesní činnosti ve škole, která zahrnuje participaci studentů na veškerém provozu školy.
|
Požadavky na studenta
|
-výběr školy, školní třídy a vedoucího učitele praxe - studium metodických pokynů, konzultace s garantem praxe a vedoucím učitelem praxe - docházka na praxi - hospitace ve výuce, - asistentské činnosti, příprava na samostatné vyučování, samostatné vyučování, - mimovyučovací profesní činnosti, kritická analýza a reflexe výše popsaných činností s vedoucím učitelem praxe - vypracování Sběrného portfolia (písemného záznamu z výše popsaných profesních činností, strukturovaná (sebe)reflexe úrovně rozvíjených profesních dovedností, průběhu praxe a jejího významu -prezentace Sběrného portfolia při konzultaci k udělení zápočtu - odevzdání Sběrného portfolia: 20.2. daného akademického roku V případě konání SZZ v lednu odevzdání 20.12. daného akademického roku.
|
Obsah
|
Hlavní obsahovou náplní závěrečné profesní praxe je umožnit studentům poznávat prostředí a podmínky školního života v jeho komplexnosti, adaptovat se na každodenní pracovní zátěž a participovat na všech profesních činnostech učitelů. Souvislá profesní praxe trvá čtyři týdny a doporučujeme, aby probíhala v jedné třídě 1. stupně základní školy, kterou si studenti vybírají sami (s možností využít především fakultní školy PdF Ostravské univerzity v Ostravě - viz seznam a kontakty naleznete na webových stránkách CPP). Studenti se ve vybrané třídě plně zapojují do školního a event. mimoškolního života, asistují učiteli při všech profesních činnostech (včetně mimovyučovacích a mimoškolních aktivitách; práce se všemi formami pedagogické dokumentace apod.), hospitují ve výuce, konzultují s třídním učitelem (vedoucím učitelem praxe) postupy plánování, realizace a hodnocení vlastních vyučovacích pokusů. Doporučujeme, aby byla studentům poskytnuta možnost účastnit se v dané třídě (škole) realizovaných forem spolupráce s rodiči (třídních schůzek, individuálních konzultací s rodiči, neformálních akcí apod.); celoškolních akcí (školních projektů apod.); mimoškolní zájmové činnosti dětí (školní družiny, popř. zájmových kroužků); pracovních porad učitelů s vedením školy, popř. porady (semináře) k tvorbě a zavádění školního vzdělávacího programu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SEBEROVÁ, A. Profesní praxe v pregraduální přípravě učitelů 1. st.ZŠ. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-902-5..
-
Doporučená:
SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T., DURČÁKOVÁ, H. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3.. ISBN 978-80-7368-759-5.
-
Doporučená:
SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T. a kol. Souvislé profesní praxe v přípravném vzdělávání učitelů primární školy: metodické pokyny a příklady dobré praxe. Ostrava: PdF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-427-3.. ISBN 978-80-7368-906-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na odbornou praxi
|
20
|
Semestrální práce
|
17
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
2
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
80
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- stanovit kritéria pro výběr školy, školní třídy a vedoucího učitele praxe- porozumět metodickým pokynům, komunikovat požadavky s garantem a vedoucím učitelem praxe- dovednost realizovat pozorování při hospitacích, vypracovat strukturovaný písemný záznam, kriticky reflektovat závěry z hospitací s vedoucím učitelem praxe- dovednost písemně připravit DAU(didaktickou analýzu učiva) pro samostatné vyučování, samostatně vyučovat, (sebe)reflektovat průběh vyučování, příčiny obtíží a důvody změn připraveného plánu, navrhnout inovace, konzultovat tyto činnosti s vedoucím učitelem praxe, písemně je zaznamenat (Sběrné portfolio) - dovednost realizovat vybrané asistentské profesní činnosti po dohodě s vedoucím učitelem praxe (příprava pomůcek a výukového prostoru, individualizované vyučování u vybraných žáků, oprava výstupů učebních činností, práce s pedagogickou dokumentací, účast na poradách učitelského sboru s vedením školy, příprava a účast na mimovyučovacích aktivitách, třídních schůzkách apod.)-dovednost vypracovat strukturovaný záznam z výše popsaných realizovaných profesních činností (Sběrné portfolio)-dovednost (sebe)reflektovat význam praxe ve vztahu ke studiu a k rozvoji sebepojetí v učitelské roli |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (terénní, laboratorní) |
Metody dovednostně-praktické |
|
|
|
|