|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 1SBP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
1SBP2
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
61 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je zlepšit proces tvorby bakalářské práce s důrazem na kvalitu výstupů. Studenti během semináře prezentují postup činností na bakalářském projektu, s důrazem na kritická místa výzkumné části (např. zpracování dat, prezentace výsledků, diskuze). Studenti se učí prezentovat vlastní činnost.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích. Samostatná prezentace výzkumného projektu v pokročilé fázi jeho zpracování v semináři, účast na diskuzích projektů ve skupině.
|
Obsah
|
1. Úvod k semináři.
2. Teoretická část práce - kritické hodnocení dosavadně vytvořených částí textu.
3. Metodologická část práce, formulace výzkumných otázek, formulace hypotéz, cíle práce.
4. Prezentace výsledků ve výzkumné části, tabulky, grafy, prezentace kategorií 1.
5. Prezentace výsledků ve výzkumné části, tabulky, grafy, prezentace kategorií 2.
6. Diskuze - kritické zhodnocení dosavadně vytvořených částí textu, rozbor argumentace v diskusi
7. Prezentace konkrétních projektů bakalářské práce a jejich hodnocení 1.
8. Prezentace konkrétních projektů bakalářské práce a jejich hodnocení 2.
9. Prezentace konkrétních projektů bakalářské práce a jejich hodnocení 3.
10. Prezentace konkrétních projektů bakalářské práce a jejich hodnocení 4.
11. Prezentace konkrétních projektů bakalářské práce a jejich hodnocení 5.
12. Prezentace konkrétních projektů bakalářské práce a jejich hodnocení 6.
13. Závěrečné hodnocení kurzu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KATUŠČÁK, Dušan, Barbora DROBÍKOVÁ a Richard PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
-
Základní:
NEUSAR, Aleš. Malá knížka o odborném psaní. Praktický průvodce pro začínající autory. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-4975-3.
-
Základní:
Publication manual of the American Psychological Association: the official guide to APA Style. Washigton: American Psychological Association, 2020. ISBN 978-1433832161.
-
Doporučená:
MEŠKO, Dušan, Dušan KATUŠČÁK a Ján FINDRA. Akademická příručka. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Doporučená:
FLICK, Uwe. Introducing research methodology: thinking your way through your research project. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-9693-5.
-
Doporučená:
FOLTÝNEK, Tomáš. Jak se vyhnout plagiátorství: příručka pro studenty. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4789-0.
-
Doporučená:
KRČ, Miroslav. Metodologie vědecké práce. Brno: Petr Brázda, 2019. ISBN 978-80-87387-65-8.
-
Doporučená:
ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. ISBN 978-80-7502-340-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
60
|
Samostudium
|
50
|
Studium pramenů
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
50
|
Celkem
|
210
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Před zahájením studia předmětu by měli studenti disponovat jazykovou a počítačovou gramotností, nezbytnou k vytváření kvalitního psaného projevu. Dále by měli studenti prokazovat schopnost aktivně vyhledávat literární zdroje v bibliografických databázích, včetně zahraničních zdrojů, dokázat se zorientovat v české a zahraniční odborné literatuře. Studenti by měli zvládat diferencovaně a kriticky posuzovat odborný význam vyhledaných poznatků v optice vlastního výzkumného projektu. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student dále rozvine a doplní existující poznatky z oblasti psychologické výzkumné metodologie v aplikaci na konkrétní zpracovávané téma. Orientuje se ve vlastních možnostech a mezích zkoumání daného tématu, kriticky hodnotí silné stránky i slabiny své práce. Reflektuje kritické připomínky a využívá podněty ke zkvalitnění vlastní práce, diskutuje a případně obhajuje vlastní stanoviska. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|