|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPF / SRB2X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPF
/
SRB2X
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Srbština a chorvatština 2 (A1/A2)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Chorvatština, Srbština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Chorvatština, Srbština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KPF/SRCH2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka v předmětu je určena pro mírně pokročilé studenty, jejichž vstupní znalost jazyka lze hodnotit min. stupněm A1 podle SERR. Výuka rozšiřuje a doplňuje vyjadřovací schopnosti studenta v oblasti nově probíraných konverzačních témat. Pokračuje se v poznávání gramatického systému srbštiny a chorvatštiny, jakož i v typologické charakteristice těchto jazyků (opět ve srovnání s češtinou, popř. dalšími slovanskými jazyky). Praktická cvičení rozšiřují slovní zásobu studentů. Výklad doplňuje prezentace v elektronické verzi, která je studentům přístupná i po skončení výuky. K dispozici jsou také namnožené didaktické materiály.
|
Požadavky na studenta
|
Výuka v předmětu předpokládá pravidelnou docházku (min. 70%) a průběžnou přípravu studenta do hodin. V průběhu semestru řeší studenti různé domácí úkoly. Kvalita znalosti probrané slovní zásoby, pravopisu a gramatických pouček je předmětem zkoušky. Ta se skládá z písemné a ústní (konverzační) části. Přístup k ústní zkoušce umožňuje úspěšná písemná testace, kterou lze případně jednou opravit. Písemný test spočívá v překladu jednoduchých vět z češtiny do srbštiny/chorvatštiny. Úspěšnost písemného testu je dána min. 66 % správných překladů.
|
Obsah
|
V průběhu semestru jsou probírána tato témata (většinou je každý tematický celek rozvržen do dvou výukových týdnů):
1. Hrana, namirnice. Jídlo, nákupy, stolování. Restaurace a kavárna. Modální slovesa. 2. Obitelj/Porodica. Příbuzenské vztahy, rodinný život. Skloňování zájmen. Přídavná jména přivlastňovací. Životopis. Skloňování přídavných jmen. Přivlastňovací zájmena. 3. Tijelo, zdravlje. U lékaře, pohyb, cvičení. Rozkazovací způsob. 4. Odjeća. Skloňování přídavných jmen 2. Inzerce, seznamování. Skloňování zájmen 2. 5. Putovanje, hotel, smještaj. Na recepci. Závady, reklamace, stížnosti. Dopravní prostředky. Hotelové služby a strava. Skloňování zájmen 3. Pošta. 6. Sport, odmor, zabava. Recepty, vaření. Rozkazovací způsob sloves 3. Slovesa - shrnutí tvarů. 7. Životinje. Svět zvířat. Stupňování přídavných jmen. Jmenná deklinace - doplnění a shrnutí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SESAR, D. Chorvatsko-český, česko-chorvatský slovník. Ostrava: Montanex, 2004. ISBN 9788072251292.
-
Základní:
Jirásková, H. Chorvatština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2009. ISBN 9788073351649.
-
Základní:
Lijacká, V., Malá, L. Srbocharvátština pro jazykové školy 1-2 (1973, 1985). Praha: SPN, 1973.
-
Základní:
JENÍKOVÁ, A. Srbocharvátština pro samouky. Praha: SPN, 1978. ISBN cnb000419081.
-
Rozšiřující:
Česko-srbský slovník 1-2. Češko-srpski rečnik 1-2 (2000 a 2001). Beograd: SAN, 2000.
-
Rozšiřující:
BAREŠIĆ, J. Dobro došli II. Zagreb: Škola za strane jezike, 1998. ISBN 953-6031-84-1.
-
Rozšiřující:
KLIKOVAC, D. Gramatika srpskoga jezika za osnovnu školu. 3. izd. (2004/05). Beograd: Srpska škola, 2004. ISBN 9788683565221.
-
Rozšiřující:
OSTOJIĆ, B. Kratka pregledna gramatika srpskog jezika i pravopis. Podgorica: Unireks, 2005.
-
Rozšiřující:
BJELAKOVIĆ, I.-VOJNOVIĆ, J. Naučimo srpski 1. Novi Sad: Dnevnik, 2004. ISBN 86-84097-28-9.
-
Rozšiřující:
SPAGIŃSKA-PRUSZAK, A.-TOŠOVIĆ, B. Srpskohrvatski jezik. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1992.
-
Rozšiřující:
KOSOVAC, V., LUKIĆ, V. Učimo hrvatski 1. Zagreb : Školska knjiga, 2006.
-
Rozšiřující:
KOSOVAC, V., LUKIĆ, V. Učimo hrvatski 2. Zagreb : Školska knjiga, 2007.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Kromě způsobilostí uvedených v bodě Předpoklady student po absolvování kurzu je schopen: 1. objednat si jídlo v restauraci a říci něco o jihoslovanském jídelníčku; 2. představit svou rodinu, říci něco o rodinném životě; 3. sdělit lékaři, jaké má zdravotní potíže; 4. nakoupit základní potraviny, oblečení, obuv; 5. ubytovat se v hotelu, vyplnit přihlašovací tiskopis; 6. vyjádřit se o světě kolem sebe, o přírodě, životním prostředí apod.; 7. časovat a v skloňovat (podstatná, přídavná jména, zájmena a číslovky); 8. reagovat na základní pokyny vyučujícího ve vyučovaném jazyce.
Tyto dovednosti lze hodnotit stupněm A2-B1 SERR. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|