|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPF / SLV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPF
/
SLV
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Seminář lingvistických výzkumných metod
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Polština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Polština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se při řešení vlastního výzkumného problému prakticky seznamuje s aspekty vědecké práce. Podílí se na řešení projektu nebo připravuje prezentaci na konferenci nebo jiný publikační výstup. Pod odborným vedením vyučujícího si prohlubuje znalosti oboru a specifické problematiky konkrétní oblasti. Učí se samostatné vědecké práci s literaturou a prameny, aktivně se podílí na realizaci výzkumu a na zpracování jeho výsledků. Účastní se hostovských přednášek podle doporučení vyučujícího.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet získává student za aktivní účast na individuálních nebo skupinových konzultacích plánovaných vyučujícím, účast na doporučených hostovských přednáškách, za přípravu zadaných úkolů a za aktivní prezentaci výsledků vlastní výzkumné činnosti na konferenci, za publikaci výsledků nebo za účast na řešení projektu (konkrétně podle individuálního cíle formulovaného na počátku seminární výuky). Před zapsáním předmětu si musí student dohodnout konkrétního vyučujícího (odborného vedoucího) a zkoumané téma.
|
Obsah
|
1. Úvod a formulování individuálního cíle studenta. 2. Struktura a časový plán individuální výzkumné práce. 3. Zdroje vědeckých informací. Databáze, knihovní systémy, terénní výzkum (podle zaměření individuálního úkolu studenta). 4. Citace a parafráze. Citační norma. 5. Kritický přístup ke zdrojům a pramenům. 6. Vědecká hypotéza. 7. Metodika výzkumu ve studovaném oboru. 8. Vědecké metody zkoumání zvoleného problému. 9. Proces analýzy problému. 10. Proces syntézy a formulování závěrů. 11. Principy vědecké diskuze a recenzního řízení. 12. Klíčová slova, anotace a resumé. Teze konferenčního vystoupení. Posterová prezentace. 13. Zhodnocení výsledku tvůrčí práce studenta.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. PaedDr. Jana Raclavská, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
prof. PhDr. Mieczyslaw Balowski, CSc. (100%),
doc. PhDr. Irena Bogoczová, CSc. (100%),
PhDr. Urszula Kolberová, Ph.D. (100%),
PhDr. Simona Mizerová, Ph.D. (100%),
doc. PhDr. Eva Mrhačová, CSc. (100%),
PhDr. Jiří Muryc, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Marta Pančíková, CSc. (100%),
doc. PaedDr. Jana Raclavská, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Účast na výuce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
25
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
10
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
25
|
Celkem
|
121
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student umí pracovat s literaturou. Získává schopnost analytického myšlení. Ke zkoumanému problému je schopen aplikovat adekvátní metodický přístup. Má schopnost vědeckého vyjadřování a umí zformulovat syntetizující závěry. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální výuka |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|