|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / PRAXH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
PRAXH
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Hospitační praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPP/PRAXH
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPD/OBEC a KPE/PSY1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Po úvodním semináři studenti realizují 10 hodin hospitací v různých vzdělávacích institucích (běžných školách, zvláštních školách, speciálních školách, rehabilitačních ústavech aj.) V rámci jednotlivých náslechů studenti pořizují hospitační záznamy a následně zpracovávají výstupní seminární práci věnovanou konkrétní problematice (např. sociální klima skupiny, práce s dětmi s ADHA aj.). Smyslem praxe je orientační seznámení studentů s edukačním prostředím v podmínkách terénu.
|
Požadavky na studenta
|
Student se zúčastní hospitační praxe ve vybraných zařízeních. Podmínkou pro udělení zápočtu je alespoň 90% účast na praxi. Student v průběhu semestru zpracuje písemné zprávy z praxe dle instrukcí (konceptu) vyučujícího. Zprávy obsahují výčet legislativních a kurikulárních dokumentů, které jsou pro dané zařízení závazné, obsahovou náplň institucí, obecnou charakteristiku klientely apod. Součástí zpráv je vyjádření vlastní reflexe k dané problematice a diskuse aktuálních problémů navštívených institucí. Rozsah každé zprávy se pohybuje v rozmezí 1-2 normostran. Předmět nelze absolvovat během zahraničního pobytu.
|
Obsah
|
- exkurze v zařízeních primárně orientovaných na výchovu (seznámení s prostředím, základní dokumenty, organizace a typy činností): Dům dětí a mládeže, Marie Majerové 1772, Ostrava - Poruba 708 00. Soukromá základní škola, s.r.o., ul. Pasteurova, Ostrava-Vítkovice. Církevní základní škola a mateřská škola Přemysla Pittra, ul. Jungmannova 349/3, Ostrava-Přívoz. Dětský domov, Reymontova 2a, č.p. 584, Ostrava - Hrabová, 720 00. Výchovný ústav, Slezská 23, Ostava - Hrabůvka 720 00. Diagnostický ústav Bohumín Šunychl, odl. Pracoviště Ostrava, Hájkova 8, Ostrava - Přívoz, 702 00.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VAŠUTOVÁ, J. Kapitoly z pedagogiky. Praha, 1998. ISBN 80-7290-059-5.
-
Doporučená:
Němec, J. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
-
Doporučená:
ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Kompendium obecné a vývojové psychologie. Ostrava : OU, 2004. ISBN 80-7042-364-1.
-
Doporučená:
MALACH, J. Obecná pedagogika. Ostrava: PdF OU, 2002. ISBN 978-80-7368-291-0.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E. Pedagogický slovník. 3. rozšířené vydání. Praha : Portál, 1998. ISBN 978-80-7367-647-6.
-
Doporučená:
HODAŇ, B. Volný čas a jeho současné problémy. Olomouc: UP, 2002. ISBN 8085783371.
-
Doporučená:
Vážanský, M., Smékal, V. Základy pedagogiky volného času.. Brno:Print-Typia, 1995. ISBN 80-901737-9-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student: - je schopen orientovat se v pedagogických odborných zdrojích (tištěných i elektronických), - dokáže identifikovat a analyzovat specifika činností v jednotlivých výchovných zařízeních, - je schopen základního hodnocení pozitiv a negativ konkrétních výchovných zařízení. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Pozorování |
|
|
|
|