|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPA / ADVYZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPA
/
ADVYZ
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Dramatická výchova a výzkum
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět nabízí orientaci ve vztahu dramatické výchovy a pedagogického výzkumu jako cesty k vědění a systematickému a svobodnému zjišťování skutečnosti přinášející nová fakta na základě řešení existujících problémů. Ve výuce se vychází z a hledání vhodných strategií, které nabízí dramatická výchova v preprimárním vzdělávání k prozkoumávání problémů a seznamování s vybranými postupy pedagogického výzkumu, především případové studie. Absolvování předmětu umožní studentům získat zkušenosti pro tvorbu výzkumného projektu.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce na téma dramatická výchova a výzkum. Její součástí je sledování vybraného tématu - problému v reálné školní praxi v MŠ. Odevzdání: týden před zápočtem elekt. poštou na adresu vyučujícího.
|
Obsah
|
1. Zahájení semestru, rozdělení do skupin podle zvolených problémů plán. Cíle a obsah předmětu. Zadání úkolu. 2. Formulace otázek k vybraným problémům a nalézání možností postupů jejich řešení v MŠ nebo v přípravných třídách - případová studie. 3. Výzkum pro divadlo a drama hrané dětmi - volba vhodných strategií dramatické výchovy a postupů pedagogického výzkumu. 4. Drama a divadlo hrané dětmi jako specifický způsob prozkoumávání tématu, problému - jako specifický "výzkum". 5. Divadlo a drama hrané dětmi jako výzkumná zpráva o poznávání světa a života člověka. 6. Výzkum dramatu a divadla hraného dětmi, případně jeho výsledků. 7- 9. Výstupy ve skupině nebo v MŠ, podle profesního zaměření. 10 - 11. Analýza problémů z výstupů - diskuse. 12. Samostatná práce - rozbor výstupů, zpracování sebereflexe a sebehodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ, V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2.
-
Doporučená:
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 802-47-085-23.
-
Doporučená:
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
-
Doporučená:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
-
Doporučená:
SVOBODOVÁ, Eva, ŠVEJDOVÁ, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.
-
Doporučená:
EURYDICE. Umelecké a kultúrne vzdelávanie v školách v Európe. Brussel: Eurydice, 2009. ISBN 978-92-9201-078-2.
-
Doporučená:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Doporučená:
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
20
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
6
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
25
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Příprava na odbornou praxi
|
20
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
1. Analyzuje vlastní kompetence k výuce dramatické výchovy a realizaci pedagogického výzkumu. 2. Obhájí své způsoby aplikace postupů výzkumu v rámci dramatické výchovy. 3. Používá odborné pojmy z obou uvedených oblastí. 4. Porovná poznatky z odborné literatury s vlastní zkušeností s dramatickou výchovou a výzkumem.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|