|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / 7EVKI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
7EVKI
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Etika v kinatropologii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
31 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KOV/7EVKN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Etika v kinantropologii uvádí do problematiky aplikované etiky. Seznamuje studenty s etikou na obecné úrovni. Nezůstává na obecné úrovni, nýbrž seznamuje také s aplikovanými podobami etiky, zejména pak s etikou výzkumu ve vztahu ke kinantropologii. Zároveň se zaměřuje na étos povolání učitele.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce (pozornost, zpětná vazba a diskuse),
- četba odborné literatury. Vyžadována je literatura z oboru obecné etiky a dále pak z aplikované etiky.
|
Obsah
|
1. Vznik etiky a teorie etiky.
2. Základní metodologické přístupy k etice.
3. Stěžejní etické systémy.
4. Aplikovaná etika. Východiska, metody a cíle.
5. Hodnoty a lidská praxe. Individuální etika. Sociální etika.
6. Etika a negativita. Negativní jevy ve sportu.
7. Doping. Násilí. Chuligánství.
8. Korupce. Komercionalizace sportu.
9. Negativní příklady z praxe.
10. Mobbing. Bossing. Sexuální obtěžování.
11. Institucionalizace etiky ve sportu. Etický kodex sportovce. Etický kodex sportovní organizace.
12. Axiologie ve sportu.
13. Etický leadership. Etický rozměr personální činnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Klimsza, L. Business Ethics. Introduction to the Ethics of Values. London: Ventus Publishing, 2014. ISBN 978-80-7464-456-6.
-
Základní:
Nekola, J. Doping a sport. Praha: Olympia, 2000. ISBN 80-247-0577-X.
-
Základní:
Seknička, P., Putnová, A. Etika v podnikání a hodnoty trhu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5545-8.
-
Základní:
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0200-4.
-
Základní:
Klimsza, L. Teacher's Ethics. Ostrava: University of Ostrava, 2013. ISBN 978-80-7464-309-5.
-
Rozšiřující:
Hodaň, B. Fair play v postmoderní společnosti. Olympijské ideály v současném světě. Sborník příspěvků na vědeckém symposiu. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-8578-331-2.
-
Rozšiřující:
Pelcová, N., a Semrádová, I. Fenomén výchovy a etika učitelského povolání. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-7290-392-4.
-
Rozšiřující:
Vacek, P. Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-108-2.
-
Rozšiřující:
Horváthová, P., Bláha, J., Čopníková, A. Řízení lidských zdrojů. Nové trendy. Praha: Management Press, 2016. ISBN 9788024841021.
-
Rozšiřující:
Strike, K., Soltis, J. F. The Ethics of Teaching. New York: Teacher College Press, 2009. ISBN 9788024626529.
-
Doporučená:
Hogenová, A. Areté: základ olympijské filozofie. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0046-3.
-
Doporučená:
Hogenová, A. Etika a sport. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-499-3.
-
Doporučená:
Hogenová, A. Hermeneutika sportu. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-744-5.
-
Doporučená:
Dovadil, J. a kol. Postavení, organizace a financování sportu v České republice. Praha: Konference českého olympijského výboru, 2006. ISBN 978-80-7033-999-2.
-
Doporučená:
Howe, K. R., Miramontes, O.B. The Ethics of Special Education. New York: Teacher College Press, 2009. ISBN 978-80-01-04025-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|