|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMD / 6BPS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMD
/
6BPS1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student:
- písemně zpracuje rešerši odborných publikací doporučených vedoucím práce, příp. dalších aktuálních, které s tématem práce souvisejí
- sestaví teoretická východiska práce
- navrhne osnovu a metodologii práce
|
Požadavky na studenta
|
Písemné zpracování osnovy práce, teoretických východisek práce, metodologie práce.
|
Obsah
|
Individuální konzultace vedoucího závěrečné práce se studentem. Upřesnění výčtu odborných publikací, zpracování rešerše - historický vývoj problematiky, aktuální stav a trendy, současný výzkum. Navržení osnovy práce a metodologie praktické části práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Základní:
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Základní:
Chráska, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Skriptum PdF UP Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
-
Základní:
Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
-
Rozšiřující:
Alternativní koncepce výuky aritmetiky v primárním vzdělávání
(Hejný, M., Krpec, R.)
-
Rozšiřující:
Jirotková, D., Zemanová, R. Alternativní koncepce výuky geometrie v primárním vzdělávání.
-
Rozšiřující:
Bednářová, J., Šmardová, V. Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Computer Press, Brno, 2008. ISBN 978-80-266-0658-1.
-
Rozšiřující:
Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika. Portál Praha, 2001. ISBN 80-7178-581-4.
-
Rozšiřující:
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. UK Praha, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
-
Rozšiřující:
Slezáková, J., Šubrtová, E. Matematika všemi smysly aneb Hejného metoda v MŠ. ISBN 978-83-7587-905-6.
-
Rozšiřující:
Kaslová, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. ISBN 978-80-246-1410-6.
-
Rozšiřující:
Bednářová, J., Šmardová, V. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
-
Rozšiřující:
Hejný, M. Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. PdF UK, Praha, 2014. ISBN 978-80-7290-776-2.
-
Doporučená:
Kapounová, J. Formální úprava diplomové práce. PF OU, Ostrava, 1998.
-
Doporučená:
Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0273-8.
-
Doporučená:
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
(Výzkumný ústav pedagogický)
-
Doporučená:
Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
20
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
30
|
Celkem
|
80
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Řízené studium
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Celkem
|
70
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pracovat ve všech didaktických matematických prostředích mateřské školy. Vysvětit a ilustrovat v příkladech matematické osobnosti, modely a nemodely, jevy průvodní matematickým osobnostem. Interpretovat předmatematickou výchovu v obsazích a výstupech RVP PV. V konkrétních činnostech dětí popsat poznávací proces (motivace - izolované modely - generický model - abstraktní poznatek). Vysvětlit a ilustrovat pojem formální poznatek. Analyzovat transmisivní a konstruktivistický edukační styl, ilustrovat v příbězích. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rešerše odborných publikací k zadanému tématu - historie, aktuální stav a trendy výzkumu problematiky vymezené tématem závěrečné práce - metody kvalitativního výzkumu v pedagogice - zásady tvorby odborného textu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
připravit osnovu odborného textu - připravit metodologii odborného šetření/výzkumu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA1 - Zpráva / protokol z odborné / profesní praxe, exkurze |
IIA13 - Případová studie / kazuistika |
IIA3 - Didaktický materiál (pracovní listy, učební texty apod.) |
IIA8 - Diagnostické a výzkumné nástroje (pozorovací archy, dotazníky, interview, posuzovací škály, testy, anamnézy apod.) |
IIB15 - Rešerše / konspekt |
IIB21 - Odborný článek / stať / studie |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B5 - Metoda písemných prací (klauzury, reflektivní deníky aj.) |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
D9 - Experiment/laborování |
F4 - Jiná práce s cílovou skupinou v terénu |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|