|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMD / 5IDM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMD
/
5IDM2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Matematika 8 - didaktika aritmetiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KMD/5RIT4
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student se seznámí s didaktikou matematiky jako vědním oborem. Základním cílem je studenty připravit na výuku aritmetiky z hlediska různých forem vedení výuky - transmisivní, konstruktivistické a možností prokládání jedné formy druhou.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování zadaných seminárních prací.
|
Obsah
|
Okruhy: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor). Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Kalkulátory ve výuce matematiky na 1. st. ZŠ. 3. Didaktické hry ve výuce matematiky na 1. st. ZŠ 4. Řešení a tvorba slovních úloh. Antisignál. Práce s chybou v žákově řešení. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5. Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. 6. Záporné číslo. V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Divíšek, J., a kol. Didaktika matematiky. SPN Praha, 1989. ISBN 8004204333.
-
Základní:
Pisklák, B. Matematika pro učitele primárního vzdělávání - Binární relace a zobrazení. PdF OU Ostrava, 2004. ISBN 80-7368-013-0.
-
Základní:
Novotná, V. Matematika pro učitele primárního vzdělávání - Množiny a výroky. PdF OU Ostrava, 2004. ISBN 80-7386-012-2.
-
Základní:
Bukovský, L. Množiny a všelico okolo nich. ALFA Bratislava, 1985.
-
Základní:
Bečvář, J., a kol. Seznamujeme se z množinami. SNTL Praha, 1982. ISBN cnb000156218.
-
Základní:
Blažková, R., a kol. Texty k didaktice matematiky. MU Brno, 1996. ISBN 80-210-0468-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
10
|
Semestrální práce
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Příprava na test
|
10
|
Zpracování podkladů na výuku
|
5
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Samostudium
|
10
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student: - má souhrnnou znalost teoretické a didaktické aplikace; - zná teoretické poznatky týkající se konceptu, procesu a proceptu; - zná představy přirozeného čísla v různých slovních úlohách v mysli dítěte; - umí tvořit slovní úlohy (úlohy na antisignál, gradované slovní úlohy); - umí využívat metodu VOBS v konstruktivisticky pojaté výuce matematiky na 1. st. ZŠ; - umí pracovat s chybou žáka jako diagnostickým nástrojem;
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Didaktický test |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Pozorování |
|
|
|
|