|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / SAMRK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
SAMRK
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Seminář z aplikované matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
9
[HOD/SEM]
Seminář
11
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KMA/SAMPK a KMA/SAMRA a KMA/SSMAT a KMA/WSSMT a KMA/XSSMT a KMA/XUSMA a KMA/2USMA a KMA/6USMA a KMA/7SAMA a KMA/7USMA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V rámci předmětu jsou procvičovány základy systému elementárních funkcí, nezbytné základy maticového, vektorového a infinitezimálního počtu.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na cvičení a úspěšné zvládnutí písemky.
Hodnocení předmětu včetně klasifikace v případě zkoušky probíhá v souladu s čl. 31 a čl. 33 Studijního a zkušebního řádu OU.
|
Obsah
|
Shrnutí základů středoškolské matematiky. Systém elementárních funkcí: funkce jako binární relace, základní vlastnosti funkcí, polynomické funkce, lineární lomená funkce. Exponenciální a logaritmické funkce, goniometrické funkce, některé další typy funkcí. Základy diferenciálního počtu: limita a derivace funkce, derivace složené funkce. Aplikace derivací. Základy integrálního počtu: pojem primitivní funkce, přímá integrace. Integrace metodou per partes, jednoduché substituční metody integrace. Určitý integrál a jeho vybrané aplikace. Diferenciální rovnice: separovaná, lineární, exaktní. Základy vektorového a maticového počtu: vektor a vektorový prostor, operace s vektory. Analytická geometrie lineárních útvarů. Pojem matice a determinantu. Řešení soustav lineárních rovnic.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bouchala J., Šimonová L. Diferenciální počet funkcí jedné proměnné. VSB TU Ostrava, 2000.
-
Základní:
Šindel,L. Lineární algebra pro bakalářské studium. VŠB TU Ostrava, 2000.
-
Základní:
Matematická analýza 1
(Hančl, J. -- Šustek, J.)
-
Základní:
Matematická analýza 2
(Hančl, J. -- Štěpnička, J.)
-
Základní:
J. Polák. Přehled středoškolské matematiky, 1. vydání (SPN, Praha 1972), kap. 1 - 3, 9. ISBN 978-80-7196-356-1.
-
Doporučená:
Vrbenská H. Základy matematiky pro bakálaře I.-II. díl VŠB-TU. VŠB TU Ostrava, 1997.
-
Doporučená:
ZÁŠKODNÝ P. Základy vyšší matematiky. ZSF JU -katedra Radiologie, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
9
|
Samostudium
|
11
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Příprava na test
|
10
|
Celkem
|
40
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá schopnost aplikace základních vlastností, tvrzení a postupů matematické analýzy, lineární algebry na řešení úloh |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
|
|
|
|