|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLA / RAG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLA
/
RAG
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Repetitio artis grammaticae
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cvičení je zaměřeno na opakování a prohlubování znalostí latinské gramatiky, zejména syntaxe, a její procvičování.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžná domácí příprava, aktivní účast v cvičeních; písemný test (úspěšnost min. 70%).
|
Obsah
|
1. Opakování - gerundium, gerundivum, polovětné vazby. 2.. Syntaktické funkce a sémantické role věty, hierarchické úrovně. 3. Souslednost časů a příslovečné propozice časové. 4. Příslovečné propozice přípustkové a příčinné. 5. Příslovečné propozice srovnávací a podmínkové. 6. Podřazené propozice II a vyššího stupně - nepřímá řeč. 7. Běžný a emotivní slovosled v latinské větě - komunikační perspektiva téma-réma; stylistické figury.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Woodcock, E. C. A New Latin Syntax. London : Bristol Classical Press, 2002. ISBN 9780865161269.
-
Doporučená:
Panhuis, D. Gramatika latiny. Praha, 2014. ISBN 978-80-200-2335-3.
-
Doporučená:
Fürst, K. Latinská mluvnice pro gymnasia a reálná gymnasia. Praha, 1932. ISBN cnb000792331.
-
Doporučená:
Pražák, J. - Novotný, F. - Sedláček, J.:. Latinsko-český slovník I, II.. Praha, 1975.
-
Doporučená:
Menge, H. Lehrbuch der lateinischen Syntax und Semantik. Darmstadt, 2000.
-
Doporučená:
Pinkster, H. Sintassi e semantica latina. Torino, 1991. ISBN 9788870113723.
-
Doporučená:
Novotný, F. Základní latinská mluvnice. Jinočany, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
5
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
5
|
Celkem
|
71
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student zná syntaktická pravidla a dokáže je aplikovat. Je schopen aktivního i pasivního překladu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální výuka |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|