|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / 9PKOL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
9PKOL
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Praktické kapitoly z otorinolaryngologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
22
[HOD/SEM]
Seminář
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKO/PKOLF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka předmětu má prohloubit znalosti a především praktické návyky v otorinolaryngologii. Hlavním cílem předmětu je zvýšení dovedností studentů a získání komplexního pohledu na ORL problematiku - především formou kazuistik, zvláště pak praktických cvičení (účast na operačních sálech, cvičení na ambulancích a u lůžka). Výuka je maximálně zaměřena na zlepšení dovedností při kontaktu s pacienty.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu - získání 200 bodů (z možných 250) - body získají studenti na základě stážových listů a absolvovaných aktivit (volí si individuálně)
Požadavky na studenta - získání zápočtu. Požadavky k zápočtu: Vědomosti (teoretické a praktické) prokázané při diskusích se studenty během cvičení.
|
Obsah
|
Semináře - kazuistická sdělení
Praktická cvičení (dle přání studentů, individuální výběr) - činnost na operačním sále - činnost na specializovaných ambulancích
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. MUDr. Pavel Komínek, Ph.D., MBA (100%),
-
Cvičící:
prof. MUDr. Pavel Komínek, Ph.D., MBA (100%),
MUDr. Karol Zeleník, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
prof. MUDr. Pavel Komínek, Ph.D., MBA (100%),
MUDr. Karol Zeleník, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Černý E., Betka J. Atlas chirurgie ucha. Praha:Victoria Publiching, 1996. ISBN 80-85865-24-6.
-
Základní:
Probs R., Grevers, I. Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde. Thieme. ISBN 3-13-119031-0.
-
Doporučená:
Betka J., Černý E. Atlas chirurgie hlavy a krku. Praha:Tribon, 2005. ISBN 80-7254-557-4.
-
Doporučená:
Rudmik L. Evidence-Based Clinical Practice in Otolaryngology. 2018. ISBN 987-0-335-4460-3.
-
Doporučená:
Doležal P., Sičák M. Otorinolaryngológia a chirurgia hlavy a krku. Herba, 2018. ISBN 9788089631728.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
25
|
Příprava na odbornou praxi
|
30
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
30
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student má osvojeny základy chirurgie nebo otorinolaryngologie (absolvování zkoušky z ORL) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metoda práce s pacientem |
Metody dovednostně-praktické |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|