|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKN / INSH1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKN
/
INSH1
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Interpretace staré hudby 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Orientace v problematice oboru a znalost parametrů, které se podílejí na řešení interpretace barokní hudby se zaměřením na klávesové nástroje. Student získává znalosti z mnoha oblastí, např. celkový přístup, problematika epochy či stylu, přístup k jednotlivým skladbám a jejich interpretaci, ovládnutí elementárních pojmů a vysvětlení jejich obsahu a významu, odlišnosti interpretace v různých zemích, regionech atd.
|
Požadavky na studenta
|
Ovládnutí základní problematiky interpretace staré hudby bude ověřeno krátkým písemným testem na konci semestru.
|
Obsah
|
Takt, tempo, tance, beztaktová preludia, přízvuk, analýzy, tečkované rytmy, artikulace, frázování, prstoklady aj.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Villari Rosario. Barokní člověk a jeho svět. Vyšehrad Praha, 2004. ISBN 80-7021-683-2.
-
Doporučená:
Mattheson Johann. Der vollkomenne Capelmeister (1739), Bärenreiter 1969. ISBN 978-3-7618-1413-0.
-
Doporučená:
Bartel Ditrich. Handbuch der musikalischen Figurenlehre, Laaber Verlag 1997 The Companion to Baroque Music, Oxford University Press 1998. ISBN 3-89007-340-9.
-
Doporučená:
Bukofzer Manfred. Hudba v období baroka, Bratislava 1986.
-
Doporučená:
Polák Pavol. Hudobnoestetické náľady 18. storočia, Bratislava 1972.
-
Doporučená:
Dolmetsch Arnold. Interpretace hudby 17. a 18. století. Praha, 1958. ISBN cnb000116725.
-
Doporučená:
Ahlgrimm Solde. Manuale der Orgel- und Cembalotechnik, Vídeň 1982. ISBN 3900035717.
-
Doporučená:
Neumann Friderik. Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music, Princeton 1978. ISBN 9780691213347.
-
Doporučená:
Quantz Johann Joachim. Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha, Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-187-5.
-
Doporučená:
Bach Carl Philips Emanuel. Úvaha o správném způsobu hry na klavír, Brno 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
50
|
Příprava na zápočet
|
50
|
Účast na výuce
|
13
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Celkem
|
163
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Schopnost orientace v základních znalostech interpretační problematiky barokní epochy s možnou aplikací a zaměřením na interpretaci barokní hudby. Tempo, takt, tance, beztaktová preludia, přízvuk rytmický i výrazový. Úlohy, cvičení , poslechy a rozbory (Schütz, Froberger, Kuhnau, Bach, Couperin aj.).
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|