|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIP / Y2DIS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIP
/
Y2DIS
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Didaktika informatiky B - pro SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit učitele s požadavky na výuku informatiky dle RVP. Vlastní obsah výuky informatiky musí být přizpůsoben specifickým podmínkám výuky informatiky a materiálnímu vybavení školy. Zaměření předmětu by mělo být zajímavé, zábavné a založené na praktické činnosti žáků.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování a prezentace seminární práce vybraného tématu se zaměřením pro střední školu (Jak učit informatiku zajímavě, Výuka algoritmizace a programování, Zapojení do informatických soutěží).
|
Obsah
|
Rámcový vzdělávací program - požadavky na výuku informatiky na střední škole. Didaktika a vzdělávání, didaktické zákonitosti, zásady a pravidla. Metody výuky informatiky, diagnostika a hodnocení. Příprava učitele na vyučování, učebna výpočetní techniky. Internet ve výuce, e-learning, multimédia ve vyučování. Výuka programování. Soutěže a využití ICT.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Eva Burianová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Eva Burianová, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Smolka, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Eva Burianová, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Smolka, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Sehnalová Vladimíra. Didaktika informatiky a ICT. Ostravská univerzita v Ostravě, 2014.
-
Základní:
Fojtík R. Didaktika informatiky pro ZŠ a SŠ 1. Ostrava, 2012.
-
Základní:
Fojtík R. Didaktika informatiky pro ZŠ a SŠ 2. Ostrava, 2013.
-
Doporučená:
VANÍČEK, J., ŘEZNÍČEK, P. MIKEŠ, R. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 978-80-251-1082-9.
-
Doporučená:
Vaníček, Jiří. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia 2. Computer Press, 2005. ISBN 9788025106303.
-
Doporučená:
VANÍČEK, J. Metodická příručka k učebnici Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-1221-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|