|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIP / 7GVIM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIP
/
7GVIM
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Virtuální realita a 3D modelování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Absolventi předmětu získají přehled o základních postupech při modelování objektů a prostorových scén se zaměřením na mnohostěnové objekty a Eulerovské operátory. Na prakticky zaměřených cvičeních se za pomoci jazyka VRML/X3D naučí vytvářet jednoduché objekty v prostoru s prvky interaktivity a propojovat prvky virtuální reality s dalšími částmi webových stránek.
|
Požadavky na studenta
|
1. Student povinně absolvuje cvičení z daného předmětu.
2. Student plní průběžná zadání, které jsou formulovány na přednáškách a cvičeních. Aktivita studenta na cvičeních je hodnocena s maximálním bodovým ziskem 50 bodů.
3. V průběhu semestru zpracuje student semestrální práci s maximálním bodovým ziskem 50 bodů. Výběr vhodných témat bude formulován v první třetině semestru a musí být konzultován s vyučujícím na cvičení.
4. Pro zápočet je nutné dosáhnout minimálně 51 bodů.
|
Obsah
|
1. Teoreticé základy (souřadnicové systémy 3D manipulace a projekce; mnohostěnové modely a Eulerovy operátory; světlo ve VR).
2. Jazyk pro virtuální realitu (VRML/X3D, JavaScript)
3. Hardware pro virtuální realitu (datová rukavice, systémy identifikace polohy, HW na bázi stereoprojekce)
4. Software pro modelování a vizualizaci (např. Blender, Scatch, ParaView, COVISE)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Žára, J. Jazyky pro popis virtuální reality. Skripta ČVUT. Praha, 2000. ISBN 80-01-02100-9.
-
Základní:
Žára, J. Laskavý průvodce virtuálními světy. Computer Press Brno, 1999. ISBN 80-7226-143-6.
-
Rozšiřující:
The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality
(Jason Jerald)
-
Doporučená:
Steve Aukstakalnis. Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR (Usability). 2016. ISBN 9780134094236.
-
Doporučená:
Hartman, J., Wernecke, J.. The VRML 2.0 Handbook. Addison-Wesley, 1996. ISBN 0-201-47944-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
20
|
Semestrální práce
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
24
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- Základy objektového programání,
- základy počítačové grafiky,
- elementární znalosti analytické geometrie.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Porozumění konceptům virtuální reality a rozšířené realiy. Obecný přehled o systémech 3D interakce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Schopnost vývoje a implementace vlastního SW s prvky virtuální reality; pokročilé zvládnutí práce s vybraným modelovacím a vizualizačním nástrojem. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
C7 - Počítačová simulace |
Výuka podporovaná počítačem |
D9 - Experiment/laborování |
A2 - Odborný referát |
|
|
|
|