|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIP / 2OOP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIP
/
2OOP1
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Objektově orientované programování 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
46
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
8 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/2OBO1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními koncepty objektově orientovaného programování a jejich praktickému využití při tvorbě programů a aplikací. Dalším cílem kurzu je objasnit a vštípit studentům objektově orientovaný přístup k návrhu počítačových aplikací.
|
Požadavky na studenta
|
Maximálně 10 bodů za správně vypracované a vyučujícím zkontrolované úkoly v termínu do konce zápočtového týdne.
Podmínka účasti na zkoušce - správně vyřešené úkoly.
Maximálně 90 bodů za písemnou zkoušku. Klasifikace podle studijního a zkušebního řádu OU.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy. 2. Třídně instanční model. 3. Práce s objekty v grafickém prostředí (bod, čára). 4. Skládání objektů, grafické objekty (křížek, obdélník). 5. Skládání objektů, (účet, osoba, adresa), přetížené konstruktory. 6. Práce s poli jako s datovými strukturami. 7. Případová studie - koruny, účet. 8. Návrhové vzory, výjimky a jejich použití. 9. Balíčky, dědičnost, třída Object. 10. Polymorfismus, abstraktní třída, rozhraní. 11. Využití polí pro ukládání objektů. 12. Spojový seznam, uplatnění dědičnosti a skládání (delegování). 13. Stromové struktury, objektově orientovaná aplikace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pecinovský R. Myslíme objektově v jazyku Java 5.0. Grada, 2004. ISBN 80-247-0941-4.
-
Základní:
Pecinovský R. Návrhové vzory. Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1582.
-
Základní:
Huňka, F. Objektově orientované programování.. Ostravská univerzita v Ostravě, 2013.
-
Základní:
Arlow J.,Neustadt.I. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací. Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-947-X.
-
Rozšiřující:
Gamma E., Helm R., Johnson R., Vlissides J.:. Návrh programů pomocí vzorů. Grada, 2003. ISBN 80-247-0302-5.
-
Rozšiřující:
Prostředí jazyka Java
(http://java.sun.com)
-
Doporučená:
Eckel, B. Myslíme v jazyku Java - knihovna programátora. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-247-0027-1.
-
Doporučená:
Eckel, B. Myslíme v jazyku Java, knihovna zkušeného programátora. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-247-0027-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
40
|
Samostudium
|
40
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Studium pramenů
|
30
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost uvažovat a řešit problémy pomocí objektově orientované perspektivy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
|
|
|
|