|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / UAFM5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
UAFM5
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Dějiny animovaného filmu 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
6 / 10
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základní orientace studenta v přednášeném dějinném období a znalost jeho profilujících tvůrců a jejich díla. V kontextu s přednášenou látkou proběhnou analýzy filmových děl z tvorby daného období (pedagogický výklad, referát studenta, diskuse), při nichž se studenti seznámí se stěžejními díly tvorby světových tvůrců animovaného filmu. Analýza vybraného díla bude podporovat samostatnost studenta, a to jak při výběru filmu, tak ve vyjádření jeho osobního názoru.
|
Požadavky na studenta
|
Písemné zpracování individuálního semestrálního zadání a úspěšné zvládnutí písemného testu.
|
Obsah
|
Proměna české kinematografie a přístupu k uměleckým hodnotám po roce 1968. Český animovaný film do zažátku 80. let. V kontextu s přednášenou látkou proběhnou analýzy filmových děl z tvorby daného období (pedagogický výklad, referát studenta, diskuse), při nichž se studenti seznámí se stěžejními díly tvorby českých tvůrců animovaného filmu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
ULVER, S. Animace a doba.. Sdružení přátel odborného filmového tisku, 2004. ISBN cnb002795004.
-
Doporučená:
JÁNSKÁ, D. - HORSÁKOVÁ, M. Animace z Ostravy.. QQ studio, 2010. ISBN 978-80-904768-0-6.
-
Doporučená:
POŠ, J. Český animovaný film 1934-1994 (2. část).. MK ČR, KF a.s., Ateliéry Zlín.
-
Doporučená:
URC, R. Dějiny animovaného filmu II.. VŠMU Bratislava, 1999.
-
Doporučená:
Film a Doba..
-
Doporučená:
Homo Felix.. ISBN 9788831779166.
-
Doporučená:
Iluminace..
-
Doporučená:
BARTOŠEK, L. Náš film.. Mladá fronta, 1985.
-
Doporučená:
KOLEKTIV AUTORŮ, sestavil LUBOŠ PTÁČEK. Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-54-7.
-
Doporučená:
PIXEL. ISBN 1211-5401.
-
Doporučená:
Sborníky z aktuálních festivalů animovaného filmu..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Kvalifikované znalosti dějin české animované tvorby daného období. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Práce s uměleckým dílem |
Projekce (statická, dynamická) |
|
|
|
|