|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 2KOI8
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
2KOI8
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Ateliér koncept - objekt - instalace 8
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Ateliér koncept, objekt, instalace je klíčovým předmětem specializace Koncept, objekt, instalace v rámci studijního programu Intermediální umění. Cílem předmětu KIM/2KOI8 je samostatná práce. Student pracuje na základě zvoleného programu. Získává teoretické, technologické, tvůrčí znalosti a zkušenosti, a prověřuje možné varianty závěrečné magisterské práce. Postup práce intenzivně konzultuje s vyučujícím. Student je obeznámen se širokou škálou různých formálních i obsahových přístupů a je veden k propojení tvůrčí praxe s nabytými znalostmi z dějin umění a realitou současného uměleckého provozu. Výsledkem by měly být samostatně realizované úkoly, vycházející z tvůrčí přirozenosti studenta.
|
Požadavky na studenta
|
- 70% účast na výuce
- splnění všech zadaných semestrálních úkolů
- odevzdané portfolio v tištěné podobě
- deset volných prací v portfoliu za semestr
- vlastní výtvarný program
- konzultace samostatné práce
|
Obsah
|
1. - 2. Pozice umělce v současné společnosti
3. - 4. Umělecký provoz
5. - 7. Sebeprezentace
8. - 9. Produkce uměleckého díla
10. - 11. Možnosti spolupráce napříč všemi obory lidské činnosti
12. - 13. Aktivismus
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
POSPISZYL, Tomáš. Asociativní dějepis umění - Poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film). Praha: Tranzit.cz, 2014. ISBN 978-80-87259-28-3.
-
Základní:
BALADRÁN, Zbyněk, ed. a HAVRÁNEK, Vít, ed. Atlas transformace. Praha, 2009. ISBN 978-80-87259-03-0.
-
Základní:
GERŽOVÁ, J. Od abstraktného umenia k virtuálnej realite Idey - Pojmy - Hnutia. Kruh súčasného umenia Profil. Bratislava, 1999. ISBN 80-968283-0-4.
-
Rozšiřující:
Rezek, P. Filozofie a politika kýče. Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, Praha, 1991. ISBN 80-85-241-04-8.
-
Rozšiřující:
KULKA, J. Psychologie umění. Praha : GRADA Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
-
Rozšiřující:
Katalog. Umění akce , Výst. síň Mánes, 9.7.-11.8.1991.
-
Rozšiřující:
MÁLKOVÁ, I. V srdci černého pavouka. Olomouc: Votobia, 2000. ISBN 80-7198-420-5.
-
Doporučená:
WILSON, S. Information Arts, Intersection of Art, science and Technology. The MITT Press, 2002. ISBN 9780262232098.
-
Doporučená:
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha : Argo, 1995. ISBN 80-204-0685-9.
-
Doporučená:
Steiner, R. Tajná věda v nástinu.. Fabula, 2005. ISBN 80-86600-20-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
50
|
Samostudium
|
30
|
Účast na výuce
|
104
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
50
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
6
|
Celkem
|
330
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- schopnost realizovat vlastní magisterský program |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- široký přehled dějin výtvarného umění ve vztahu k specializaci
- znalost současného umění na základě návštěv výstav, četby odborných publikací a periodik
- suverénní obhajoba a prezentace vlastní práce
|
- znalosti z oblasti filozofie a estetiky ve vztahu chápání současného umění
- znalost současného designu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost volby vlastního tématu
- pokročilá práce s materiálem
- pokročilá práce s prostorem
- rozvinutá schopnost samostatné práce
- schopnost kritické sebereflexe
- schopnost přesvědčivé realizace uměleckého záměru
- schopnost produkce a plánování
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
IIA5 - Portfolio |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIC27 - Tvorba uměleckého díla (hudební kompozice, výtvarná a literární / literárně dramatická tvorba) |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Zápočet |
Výsledek zkoušky se hodnotí šestistupňovou klasifikační stupnicí: A "výborně",B "velmi dobře plus? C. "velmi dobře",D "dobře plus? E "dobře", F "nevyhověl". |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
G2 - Samostudium, řízené studium |
G5 - Kritické myšlení |
Grafické a výtvarné činnosti |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|