|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 1AHU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
1AHU
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Ateliér hostujícího umělce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
104
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / 12
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentům strávit semestr pod vedením výrazné umělecké osobnosti, zpravidla ze zahraničí. Předmět slouží jako doplňující a rozšiřující možnost pro studenty výtvarných oborů na Fakultě umění. Internacionalizace - předmět je vždy vyučován v cizím jazyce, tedy možnost studentů zdokonalit svou schopnost oborové komunikace ve světovém jazyce, nejčastěji v Angličtině. Jako u jiných ateliérů je cílem rozvíjení a posilování praktických a teoretických znalostí a dovednosti. (Hostující umělec-pedagog vytváří i obsah předmětu a poskytuje základní a doporučenou literaturu.)
|
Požadavky na studenta
|
- minimálně 70% účast na výuce
- příprava na výuku a aktivní účast ve výuce
- další dle požadavků hostujícího umělce
|
Obsah
|
1. - 13. - Obsah vytváří hostující umělec a studentům tak dává možnost nahlédnout za limity svých ateliérů i školy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Heartney, E. Art&Today.. London, 2008. ISBN 978-0-7148-4514-2.
-
Doporučená:
Tom Finkelpearled. Dialogues in Public Art.. MIT Press, 2010.
-
Doporučená:
Hakim Bay. Dočasná autonomní zóna.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Adorno, T. W. Estetická teorie. Praha : Panglos, 1997. ISBN 80-902205-4-1.
-
Doporučená:
Belting, H. Konec dějin umění. Praha, 2000. ISBN 80-204-0856-8.
-
Doporučená:
Tomáš Pospiszyl. Konec Programů, in: Karel Císař-Terezie Petišková (eds.), Dějiny umění 12, s. 151-190.. Praha, 2002. ISBN 80-7176-765-4.
-
Doporučená:
Jan Zálešák. Kritické umění a kurátorství v nejisté době, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 8, s. 22-41.. 2010. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
Nato Thompson (ed.). Living as Form. Socially Engaged Art from 1991-2011.. MIT Press, 2012. ISBN 9780262017343.
-
Doporučená:
Suzanne Lacy (ed.). Mapping the Terain. New Genre Public Art.. Seattle, 1995. ISBN 0-941920-30-5.
-
Doporučená:
FLUSSER, V. Moc obrazu. Výtvarné umění, Praha, 3-4/96.. Praha, 1996. ISBN 0862-9927.
-
Doporučená:
FOUCAULD, M. Myšlení vnějšku.. Praha: Herrmann & synové, 2003.
-
Doporučená:
Bourriaud, N. Postprodukce.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Peter Wollen. Raiding the Icebox. Reflections on Twentieth-Century Culture.. Bloomington, 1993. ISBN 0-253-20770-3.
-
Doporučená:
Collins, J. Sculpture Today, s. 344-361.. London, 2007.
-
Doporučená:
Nato Thompson - Gregory Sholette (eds.). The Interventionists: Users' Manual for the Creative Disruption of Everyday Life.. MASS MoCA, 2004. ISBN 9780262201506.
-
Doporučená:
Homi Bhabha. The Location of Culture.. London, 1994. ISBN 0-415-05406-0.
-
Doporučená:
James Clifford. The Predicament of Culture.. Cambridge, 1988. ISBN 0-674-69843-6.
-
Doporučená:
Amy Demseyová. Umělecké styly, školy a hnutí, s. 247-250.. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Foster, H. - Krauss, R. - Bois, Y.A. - Buchloh, B. Umění po roce 1900.. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Taťána Podlesná, Trávníčková (Ludvík Hlaváček). Umění v občanské společnosti.. Ústí n. Labem, 2011. ISBN 978-80-7414-378-6.
-
Doporučená:
WALTHER, I. F. (Ed.). Umění 20. století. Praha, 2004. ISBN 80-7209-521-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
74
|
Semestrální práce
|
30
|
Samostudium
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
2
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Celkem
|
221
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- základní znalost internacionálních kontextů umění
- seznámení se s jinými přístupy výuky umění |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost oborové komunikace ve světovém jazyce
- schopnost rozvíjet své znalosti a dovednosti i ve světovém jazyce
- schopnost studia a interpretace textu psaném ve světovém jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IIA5 - Portfolio |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Zápočet |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
G5 - Kritické myšlení |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|