|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / 66PS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
66PS2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky bakalářské práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů práce na počátku řešení v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků, vyvození závěrů. Předmět je ukončen prezentací závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři a následně odevzdáním práce dle harmonogramu daného akademického roku.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je zakončen zápočtem.
Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student se neúčastnil závěrečné prezentace "nanečisto", nebyl schopen prezentovat výsledky své práce, nebo práce zjevně není rozpracovaná do stavu "před dokončením" tak aby ji student mohl v termínu odevzdat.
51-100- započteno
Student práci odevzdal, práci prezentoval "nanečisto". Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- úroveň prezentace hlavních částí bakalářské práce na závěrečném semináři (jasně vymezené cíle/výzkumný problém/výzkumné otázky, srozumitelné představení postupu řešení, adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení, promyšlená struktura práce, použití relevantních odborných zdrojů; schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry).
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Švaříček, R., & Šeďová, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Základní:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Základní:
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno - Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Rozšiřující:
Chráska, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha: Votobia, 2007. ISBN 80-7067-204-8.
-
Rozšiřující:
Hendl, J., & Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Rozšiřující:
Maňák, J., Švec, V., & Švec, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 8021038020.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
-
Doporučená:
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 80-86429-40-7.
-
Doporučená:
Šeďová, K., & Švaříček, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu.. Pedagogická orientace, 23(4), 2013. ISBN 1211-4669.
-
Doporučená:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7.
-
Doporučená:
Mareš, J., & Vlčková, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?. Pedagogická orientace, 23(4), 455-477., 2013. ISBN 1211-4669.
-
Doporučená:
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. Research Methods in Education. 7th Edition. Abingdon. New York: Routledge, 2011. ISBN 9781138209886.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
40
|
Řízené studium
|
20
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
40
|
Studium pramenů
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost
-postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
-výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém bakalářské práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
-způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
-znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat bakalářskou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Grafické a výtvarné činnosti |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|