|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 9DRZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
9DRZK
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Státní doktorská zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní doktorská zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní doktorská zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KHV/9HPED
a KHV/9KOAN
a KHV/9DOKU
a KHV/9MEHP
a KTD/9MEHV
a KPD/9PEDA
a KIK/9DANG
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka u státní doktorské zkoušky prokazuje bezpečné znalosti terminologie, klasifikací, principů, přístupů, teorií a modelů hudební pedagogiky, pedagogiky, filozofie a estetiky a komplexní analýzy, které byly získány v rámci dlouhodobé studijní přípravy na dílčí oborové zkoušky a upevněny opakovanými konzultacemi s vyučujícími předmětů. Spolehlivě se orientuje v teorii a metodologii současného hudebně pedagogického výzkumu, umí pojmenovat a vysvětlit klíčové principy tvorby oborového odborného textu. Prezentuje a v diskusi obhájí své konkrétní badatelské výstupy (tj. vlastní činnosti konferenční, publikační, příp. projektové) a aktuální stav disertačního zadání (fázi zpracování disertační práce).
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška v rozsahu probraného a nastudovaného obsahu povinných předmětů ukončených zkouškou (okruhy a studijní literatura). Diskuse konkrétních badatelských výstupů aspiranta (tj. vlastní činnosti konferenční, publikační, příp. projektové) a diskuse dílčích výsledků disertačního zadání (na základě klauzurní práce k předmětu 8DOKU Odevzdání podkladů ke SDrZk a tezí disertační práce, která sumarizuje dosavadní odborně vědeckou činnost doktoranda (doktorandky).
Základním předpokladem pro absolvování předmětu je samostudium, řízené studium student/ka hojně využívá osobních konzultací s garantkou předmětu, minimální počet nutných konzultací jsou tři.
|
Obsah
|
Okruhy k ústní zkoušce:
1. Metodologické a teoretické problémy studia: metodologie hudebně pedagogického a pedagogického výzkumu, metodika tvorby a prezentace odborných textů,
2. Pedagogika: teoretické a metodologické otázky edukace, proces edukace a jeho aktéři,
3. Hudební pedagogika: metodologie hudební pedagogiky, hudební pedagogika koncepce, přístupy, modely, pedagogická dokumentace (od sondy historické k současnosti),
4. Komplexní analýza skladeb: hudební analýza přístupy, typy a metody komplexní analýzy, resp. komplexní hudební analýzy,
5. Filozofie a estetika: základní terminologie filozofie a estetiky, teoretické koncepty interpretace umění a principy jednotlivých interpretačních přístupů,
6. Ověření konkrétních badatelských výstupů aspiranta (tj. vlastní činnosti konferenční, publikační, příp. projektové),
7. Prezentace dílčích výsledků disertačního zadání (tj. výsledků artikulovaných v připravované disertační práci).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ALMÉN, Byron. A Theory of Musical Narrative. Bloomington & Indianapolis: Indiana University Press, 2008. ISBN 978-0-253-35238-5.
-
Základní:
DAHLHAUS, Carl. Esthetics of Music. Cambridge: CUP, 1982. ISBN 9780521280075.
-
Základní:
ABEL-STRUTH, Sigrid. Grundriß der Musikpädagogik. Mainz: Schott, 1985. ISBN 3-7957-2052-4.
-
Základní:
deMARRAIS, K., LAPAN S. D. (eds.). Methods of Inquiry in Education and the Social Sciences. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2004. ISBN 9780805836509.
-
Základní:
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
-
Základní:
STARÝ, Karel, Dominik DVOŘÁK, David GREGER a Karolina DUSCHINSKÁ. Profesní rozvoj učitelů., Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-20878-9. Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 80-9018-988-1.
-
Rozšiřující:
COOK, N. A Guide to Musical Analysis. Oxford: OUP, 1995. ISBN 0-19-816508-0.
-
Rozšiřující:
LEVINSON, J. Music, Art and Metaphysics. Essays in Philosophical Aesthetics. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780199596621.
-
Rozšiřující:
MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Praha: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Rozšiřující:
BOWMAN, Wayne a Anna Lucia FREGA (eds.). The Oxford Handbook of Philosophy in Music Education. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-937712-1.
-
Rozšiřující:
McKenzie, George, POWELL, Jackie, USHER, Robin. Understanding Social Research: Perspectives on Methodology and Practice (Social Research & Education Studies). London: Falmer Press, 1997. ISBN 0-7507-0720-8.
-
Doporučená:
FUKAČ, Jiří, TESAŘ, Stanislav, VEREŠ, Jozef. Hudební pedagogika: koncepce a aplikace hudebně výchovných ideí v minulosti a přítomnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-21024585.
-
Doporučená:
COHEN, Louis, MANION, Lawrence a Keith MORRISON. Research Methods in Education. New York: Routledge, 2011. ISBN 978-0415583367.
-
Doporučená:
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
-
Doporučená:
ANZENBACHER, Arno. Úvod do filosofie. Praha: Portál, 2004. ISBN 978-80-7367-727-5.
-
Doporučená:
FUKAČ, Jiří, JIRÁNEK, Jaroslav, POLEDŇÁK, Ivan, VOLEK, Jaroslav a kol. Základy hudební sémiotiky. I-III. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0373-1. Základy hudební sémiotiky. I-III. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0373-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
9METO Metodologické a teoretické problémy studia
9PEDA Pedagogika
9HPED Hudební pedagogika
9KOAN Komplexní analýza skladeb
9CIJA Cizí (neslovanský) jazyk
9FIES Filozofie a estetika
9DOKU Odevzdání podkladů ke SDrZk a tezí disertační práce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student/ka prokazuje znalosti:
- znalosti terminologie, klasifikací, principů, přístupů, teorií a modelů hudební pedagogiky, pedagogiky, filozofie a estetiky a komplexní analýzy, které byly získány v rámci dlouhodobé studijní přípravy na dílčí oborové zkoušky a upevněny opakovanými konzultacemi s vyučujícími předmětů,
- v teorii a metodologii současného hudebně pedagogického výzkumu, umí pojmenovat a vysvětlit klíčové principy tvorby oborového odborného textu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student/ka dokáže:
- soběstačně tvořivě vědecky pracovat v oborovém kontextu hudební teorie a pedagogiky (včetně samostatného získávání a využívání odborných znalostí, dovedností a způsobilosti v jednom cizím neslovanském jazyce), což prokazuje vlastní dlouhodobou oborovou badatelskou činností,
- autonomně bádat v rámci oboru a prezentovat originální výsledky své práce, nové pro vědu a poznání vůbec,
- provádět účinné hodnocení v oblasti badatelského seberozvoje a celkové odborné sebereflexe,
- své výzkumné závěry obhájit při rozpravě. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|