|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / AKNE3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
AKNE3
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Akademický rok
|
2021/2022
|
Název
|
Němčina pro hospodářskou sféru 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KGE/CNHS3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KGE/AKNE2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je rozvoj kompetencí v mluvené i psané odborné komunikaci v hospodářské němčině. Pozornost je věnována dalšímu nácviku komunikativních dovedností (četba, poslech s porozuměním, ústní a písemný projev), rozšiřování znalostí hospodářské terminologie v němčině a prohlubování odborných poznatků na základě analýzy aktuální hospodářské situace v německy mluvících oblastech a v České republice a práce s autentickými mluvenými i psanými texty. Cílem semináře je dále seznámit studenta se základy marketingu a s metodami využívanými při marketingovém průzkumu. Pozornost v semináři bude také věnována problematice reklamy a analýzám konkrétních reklamních výstupů.
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná účast na výuce - aktivní účast na diskusích k předneseným referátům a plnění dílčích úkolů (práce s texty, lexikální a gramatická cvičení) - předvedení prezentace PowerPoint v rámci zadaného referátu - příprava na výstup v semináři (práce se sekundární literaturou, porozumění a analýza textu) - úspěšné absolvování závěrečného zkouškového testu s min. 60 %
|
Obsah
|
1. Einführung, Stoff- und Referatsverteilung; Einstieg ins Marketing 2. Markterschließung - Fallbeispiel 3. Grundlagen der Marktforschung I 4. Grundlagen der Marktforschung II 5. Methoden der Marktforschung, Kaufverhalten und Kaufgewohnheiten 6. Absatz und Marketing, Marketingmix 7. Marketing in der Praxis, Distributionspolitik 8. Marketingmix - Präsentationen 9. Kommunikationsmarketing I - Werbung 10. Kommunikationsmarketing II - Trends auf dem Werbemarkt 11. Kommunikationsmarketing III - Fallbeispiele und Analysen, alternative Werbekampagnen 12. Kommunikationsmarketing IV - Public Relations und Verkaufsförderung 13. Evaluation, Abschlussdiskussion
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BECKER, N. / BRAUNERT, J. Dialog Beruf 3. München, 2010. ISBN 3-19-001592-9.
-
Základní:
FEARNS, A. / LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation in der Wirtschaft. Plzeň, Berlin, 2009. ISBN 978-80-7238-893-6.
-
Základní:
EISMANN, V. Wirtschaftskommunikation Deutsch. Neu. Berlin, München u. a., 2008. ISBN 978-3-468-90465-3.
-
Rozšiřující:
Markt. Materialien aus der Presse. Goethe Institut München.
-
Rozšiřující:
BUHLMANN, R. u.a. Wirtschaftsdeutsch von A bis Z. Neubearbeitung. München, 2008.
-
Doporučená:
RIEGLER-POYET, M. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch. Berlin und München: Langenscheidt, 2000.
-
Doporučená:
ASHAUER, G. Grundwissen Wirtschaft. Stuttgart: Klett Verlag, 1995.
-
Doporučená:
ACHILLEUS, U. und Kol. Marktplatz. Deutsche Sprache in der Wirtschaft. Köln: Labonte, Büro für Verlagsmarketing, 1998.
-
Doporučená:
HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Praha: Ekopress, 1999.
-
Doporučená:
CONLIN, C. Unternehmen Deutsch. München: Klett Edition Deutsch, 1995.
-
Doporučená:
SCHMITZ, W./MARTELLY, I. Wirtschaft aus der Zeitung. München: Klett Edition Deutsch, 1993.
-
Doporučená:
HÖPPNEROVÁ, V. Wirtschaftsdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Ekopress, 2002.
-
Doporučená:
PUCHARSKI, A./UNGER-ULLMANN, D. Wirtschaftsdeutsch von A bis CZ. Brno: MU, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
6
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
30
|
Samostudium
|
22
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si zdokonalí své komunikativní dovednosti v mluveném i psaném odborném projevu v oblasti hospodářské sféry. Na základě práce s různými typy ekonomicky zaměřených textů si rozšíří své znalosti odborné terminologie a dále upevní své jazykové kompetence jak při produkci, tak při reprodukci mluvených i psaných textů s hospodářskou tématikou. Zlepší také své schopnosti odborné argumentace a prezentace. Student se naučí aplikovat teoretické poznatky v oblasti analýzy trhu, reklamy a public relations. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|